Rajd Argentyny - nuda, nuda i Kubica na szóstym miejscu

Rajd Argentyny - nuda, nuda i Kubica na szóstym miejscu

Rajd Argentyny - nuda, nuda i Kubica na szóstym miejscu
Marcin Łobodziński
11.05.2014 17:01, aktualizacja: 08.10.2022 09:24

Trudno inaczej określić to, co działo się podczas tegorocznego Rajdu Argentyny. O ile pierwszy dzień rywalizacji jeszcze dostarczał odrobinę emocji to już od soboty wyglądało na to, że celem każdego kierowcy jest dojechanie do mety.

O pierwszym, dość trudnym dla kierowców dniu już pisałem. Hirvonen, Ostberg, Mikkelsen oraz kierowcy Hyundaia - Neuville i Sordo - mieli problemy z dojechaniem do mety pierwszego etapu. Każdy z nich startował w sobotę w systemie Rally2 i wcale nie było to przeszkodą do tego by powalczyć o punkty. Oczywiście nie mówię o dwóch pierwszych, którzy odpadli już na pierwszym, piątkowym odcinku specjalnym.

Wystarczy przytoczyć przykład Andreasa Mikkelsena, który gdyby nie awaria wspomagania na ostatnim piątkowym oesie mógłby walczyć o tercet dla zespołu Volkswagena. 5 minut kary za nieukończenie ostatniego oesu nie wpłynęło jednak aż tak znacząco na jego wynik. Rozpoczął sobotę jako siódmy, a już po pierwszym odcinku był czwarty. Cała tajemnica tkwiła w tym, że do czwartego Roberta Kubicy i jadących za nim Elfyna Evansa oraz Martina Prokopa tracił sekundy, ale cała ta grupa traciła do lidera minuty. Wystarczyło dobrze przejechać dwie próby by przeskoczyć rywali z dużo mniejszym doświadczeniem (Kubica i Evans), oraz słabszym sprzętem (Prokop).

Andreas Mikkelsen zaliczył świetny występ
Andreas Mikkelsen zaliczył świetny występ

Robert miał za wolne notatki. Specjalnie tak sobie je skonstruował by nie przeszarżować i dojechać do mety. Evans zwyczajnie bał się odpadnięcia, a Prokop jak to Prokop, jechał swoim tempem nie wdając się w awantury.

Poza Mikkelsenem cisnął również Thierry Neuville. Kierowca Hyundaia jechał sam, bo jego partner Dani Sordo po raz drugi miał awarię turbo i musiał pożegnać rajd już na pierwszym sobotnim oesie. Jednak nie mógł zrobić więcej niż wyprzedzić trio: Kubica, Evans, Prokop. Ów trio nie zamieniło się miejscami do końca, choć Evans gonił Polaka do mety.

Obraz

Ciekawą osobą w tym rajdzie był Kris Meeke, który jadąc niemal bezbłędnie po prostu wykonał zadanie. Bez wdawania się w pościg za Ogierem, do którego po piątku tracił już ponad 3 minuty i bez żadnego ryzyka wyprzedzenia przez rywali miał spokojny rajd, nie licząc tego, że Argentyna była mordercza tak dla ludzi jak i maszyn. Meeke zaliczył podobny rajd jak dziś Daniel Ricciardo wyścig.

Mads Østberg nie mógł ukończyć Argentyny. Po wypadku na pierwszym oesie w piątek miał problemy z bolącą go ręką, którą nie dało się prowadzić rajdówki i ostatecznie Norweg po zmaganiach z samym sobą i potwornym bólem wycofał się z rywalizacji. Co innego Mikko Hirovnen, który gdyby nie wypadek i ogromna kara za Rally2 mógłby uznać Argentynę za perfekcyjny występ. Dawno nie widzieliśmy Fina w takiej dyspozycji.

Jari-Matti Latvala może być z siebie dumny. Nie dał szans Ogierowi
Jari-Matti Latvala może być z siebie dumny. Nie dał szans Ogierowi

Na koniec warto wspomnieć o rewelacyjnym Latvali. Jari-Matti pokonał Sébastiena Ogiera w równej walce. Francuz przyznał, że Latvala jedzie tempem niedostępnym dla niego, ale można śmiało przypuszczać, że w głowie Ogiera włączył się kalkulator. Będą jeszcze rajdy, w których pokona kolegę niejednokrotnie. Lepiej dojechać na 2. miejscu niż wcale. Francuz poddał się jednak dopiero dziś: Nie da się cały czas wygrywać, ale jestem zadowolony, bo to pokazuje, że nie jest łatwo zwyciężyć. Jari-Matti zasłużył na tę wygraną.

Można powiedzieć, że Volkswagen był w Argentynie odzwierciedleniem Mercedesa w dzisiejszym Grand Prix Hiszpanii. Daleko z przodu, bez pozostawienia nawet cienia nadziei dla rywali. Różnice na mecie Rajdu Argentyny są gigantyczne między poszczególnymi zawodnikami.

Elfyn Evans walczył z Robertem Kubicą do końca
Elfyn Evans walczył z Robertem Kubicą do końca

Jedyna mała różnica w pierwszej dziesiątce miedzy Robertem Kubicą, a goniącym do Elfynem Evansem nie wynikała nawet z ostrej rywalizacji między tymi kierowcami, a raczej z przypadku. Każdy jechał swoim tempem, bezpiecznym by ukończyć rajd.

Leg 2 - 2014 WRC Rally Argentina - Best-of-RallyLive.com

Wyniki Rajdu Argentyny

  1. Jari-Matti Latvala (Volkswagen Polo R WRC) 4h 41:24.80 min
  1. Sébastien Ogier (Volkswagen Polo R WRC) + 1:26.90 min
  1. Kris Meeke (Citroën DS3 WRC) + 5:54.70 min
  1. Andreas Mikkelsen (Volkswagen Polo R WRC) + 6:18.30 min
  1. Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC) + 8:25.80 min
  1. Robert Kubica (Ford Fiesta RS WRC) + 10:08.00 min
  1. Elfyn Evans (Ford Fiesta RS WRC) + 10:32.20 min
  1. Martin Prokop (Ford Fiesta RS WRC) + 12:03.90 min
  1. Mikko Hirvonen (Ford Fiesta RS WRC) + 19:54.80 min
  1. Nasser Al Attiyah (Ford Fiesta RRC) + 23:10.20 min
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)