Czujniki ciśnienia w oponach to dziś norma. Jak się jednak okazuje nie wszystkim to wystarcza. Włoska firma produkująca opony postanowiła pójść nieco dalej i stworzyć oponę, która jest w stanie komunikować się z innymi komponentami samochodu.
W tym celu Pirelli postanowiło zbratać się z Brembo(układy hamulcowe) oraz Magneti Marelli(układy wtryskowe i elektroniczne), owocem czego jest opona będąca w stanie zmierzyć swoje ciśnienie, temperaturę, obciążenie oraz pionowe i poziome przyspieszenia jakim jest poddawana.
Czujniki ciśnienia w oponach to dziś norma. Jak się jednak okazuje nie wszystkim to wystarcza. Włoska firma produkująca opony postanowiła pójść nieco dalej i stworzyć oponę, która jest w stanie komunikować się z innymi komponentami samochodu.
W tym celu Pirelli postanowiło zbratać się z Brembo(układy hamulcowe) oraz Magneti Marelli(układy wtryskowe i elektroniczne), owocem czego jest opona będąca w stanie zmierzyć swoje ciśnienie, temperaturę, obciążenie oraz pionowe i poziome przyspieszenia jakim jest poddawana.
Wszystkie te informacje mają być przekazywane bezprzewodowo do komputera znajdującego się w samochodzie(pomaga w tym piezoelektryczny system generowania energii). Dopóki opona znajduje się w ruchu to transfer informacji będzie trwał.
Założeniem całego systemu jest dostarczenie przydatnych informacji do systemu ABS oraz kontroli trakcji. Pozwolą one działać w sposób precyzyjny i jeszcze bardziej skuteczny. Dzięki temu system ABS i kontrola trakcji może się "przygotować" na zbliżające się niebezpieczeństwo jeszcze zanim dowie się o tym sam kierowca(czujniki znajdujące się na wewnętrznej stronie opony mogą przekazywać informacje o wychyleniu każdego koła, o jego uślizgu, o jego ustawieniu).
Początkowo Cyber Tire zadebiutuje jako opona motocyklowa. W skład zestawu wejdzie opona Pirelli, hamulce Brembo i czujniki oraz układy elektroniczne Magneti Marelli, które pojawią się w okolicach 2010 roku. Samochody muszą poczekać do przełomu lat 2011/2012. Co najważniejsze technologię tę będzie można stosować w pojazdach z bieżącej produkcji.
Źródło: Moto Target