Volkswagen Golf R20 - najmocniejszy nudziarz?

Volkswagen Golf R20 - najmocniejszy nudziarz?

Volkswagen Golf R20 - najmocniejszy nudziarz?
Michal Grygier
04.02.2009 13:01, aktualizacja: 02.10.2022 16:37

Najmocniejszy seryjny Golf będzie mieć swoją premierę za kilka miesięcy - Panie i Panowie, powitajcie wersję R20!

Choć wielu uważa, że topową wersją Golfa jest GTI, wcale tak nie jest. Najmocniejszą odmianą do tej pory jest - R32, czyli napędzany na wszystkie koła potworek z wolnossącym silnikiem VR6 o pojemności 3,2-litra i mocy 250 KM.

Najmocniejszy seryjny Golf będzie mieć swoją premierę za kilka miesięcy - Panie i Panowie, powitajcie wersję R20!

Choć wielu uważa, że topową wersją Golfa jest GTI, wcale tak nie jest. Najmocniejszą odmianą do tej pory jest - R32, czyli napędzany na wszystkie koła potworek z wolnossącym silnikiem VR6 o pojemności 3,2-litra i mocy 250 KM.

Dlaczego R32 nie jest tak popularny? Odpowiedź jest czysto finansowa - kosztuje 50 tysięcy złotych więcej niż GTI, a różnica w parametrach nie jest aż tak porażająca. Natomiast za różnicę w cenie dwóch najmocniejszych Golfów, można kupić... jeszcze jednego, tyle że w bazowej wersji. To wszystko sprawiło, że wersja R32 nie odniosła znaczącego sukcesu rynkowego.

Co nie znaczy, że nie będzie następcy. R32 zostanie zastąpiony przez nowy wersję R20, opartą w dużym stopniu na obecnej wersji GTI. Pod maską znajdzie się turbodoładowany, dwulitrowy silnik R4. Downsizing bryluje, i trafił również tutaj. Trochę szkoda, jednak dźwięk sześciu cylindrów, jest milszy dla ucha. Szkoda.

W dzisiejszym GTI jest 210 KM, a w R20 będzie aż 270 KM. Napęd ponownie trafi na wszystkie cztery koła (4MOTION). Do wyboru będzie jedna z dwóch skrzyń biegów - manual, bądź dwusprzęgłowa przekładnia DSG - obie o sześciu przełożeniach.

Stylistycznie jeszcze nie wiadomo jak będzie się prezentować. Liczyć można z pewnością na większe wloty powietrza, wymuszone przez większy stopień sprężania. Początkowo R20 będzie oferowany wyłącznie w wersji 3-drzwiowej, ale bardzo możliwe, że Volkswagen rozważy wprowadzenie także odmiany 5-drzwiowej.

Debiut R20-ki odbędzie się 21 maja 2009 roku podczas 24-godzinnego wyścigu ADAC na słynnej Nordschleife - tor Nürburgring. Pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach pod koniec tego roku.

Wielu zarzuca, że Golf jest autem nudnym. W tym przypadku, o nudzie z pewnością nie będzie mowy. Przynajmniej jeżeli chodzi o silnik i frajdę z jazdy...

Na zdjęciu znajduje się Golf GTI.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)