Red Bull RB5 i wszystkie zmiany w nowym sezonie
MATEUSZ GAJEWSKI • dawno temuDziś razem z Sebastianem Vettelem chcielibyśmy zaprezentować Wam wszystkie zmiany, jakie będą miały miejsce w nowym sezonie formuły 1.
PS. Opis zmian w języku polskim w rozwinięciu informacji.
Jak mówi sam Vettel największe zmiany dodadzą nieco pieprzu do wyścigów, jednak ważne jest, że wciąż kierowcy będą ścigali się w samochodach. Warto zwrócić uwagę na przednie skrzydło, które teraz jest niższe oraz szersze. Również wiele bocznych wlotów powietrza zniknęło, a sama końcówka wydechu została przesunięta bardziej na tylną część bolidu. Cała bryła pojazdu wydaje się być bardziej szczuplejszą.
Zobacz również: Volvo XC40 T3 - idealne do miasta? Czy może za duże?
Tylny spojler jest węższy, ale wyższy. Ma to wpływ na przyczepność, ale wpływa negatywnie na aerodynamikę pojazdu jadącego za nami i przyczynia się do łatwiejszego wyprzedzania. Zespoły mają jedynie 8 silników na cały sezon, więc niektóre z nich będą musiały teraz wytrzymywać 3, a nie jak do tej pory 2 wyścigi.
Do tego dochodzi system KERS, który odpowiada za odzyskiwanie energii kinetycznej podczas hamowania. Energia ta następnie jest zamieniana na energię elektryczną i przechowuje się ją w specjalnych bateriach. Dzięki temu kierowcy mają dodatkowe 82KM do wykorzystania przez ok.6 sekund podczas każdego okrążenia.
Gładkie opony mają podobno zapewnić lepszą przyczepność i więcej zabawy.
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze