Test: Aprillia Mana 850

Test: Aprillia Mana 850

Test: Aprillia Mana 850
Damian Zarzycki
16.02.2009 17:00, aktualizacja: 02.10.2022 16:43

Amerykański dziennikarz motoryzacyjny - Bart Madson sprawdził nowy produkt Aprilli - model Mana 850. Test odbywał się na drogach południowej Kalifornii. Reakcje fanów jednośladów na nowy motocykl włoskiego koncernu cechuje jedno podobieństwo - zaciekawienie. Dzieje się tak za sprawą rozwiązania, jakie trafiło do tej maszyny w postaci automatycznej skrzyni biegów.

Amerykański dziennikarz motoryzacyjny - Bart Madson sprawdził nowy produkt Aprilli - model Mana 850. Test odbywał się na drogach południowej Kalifornii. Reakcje fanów jednośladów na nowy motocykl włoskiego koncernu cechuje jedno podobieństwo - zaciekawienie. Dzieje się tak za sprawą rozwiązania, jakie trafiło do tej maszyny w postaci automatycznej skrzyni biegów.

Aprillia Mana 850 napędzana jest silnikiem typu V-twin o pojemności 839 cm3. Mimo zarzutów fanów dotyczących podobieństwa do skuterów, Mana jest sportową maszyną typu naked-bike. Środek ciężkości osadzony jest stosunkowo nisko. Motocykl reaguje bardzo szybko na dodanie gazu, mimo to jest stosunkowo łatwy w prowadzeniu. Zwinność zapewniają też odpowiednio dobrane koła.

Podobną reakcją fanów na model Mana jest pytanie: "czyli tak jak w skuterach?". Dotyczy ono innowacyjnego rozwiązania jakim jest skrzynia biegów Sportgear CVT, która jest automatyczna. Dodatkowo ten system oferuje trzy tryby jazdy: Sport, Touring oraz Rain.

Sport sprawia, że jazda jest agresywna. Silnik podkręca do wysokich obrotów, szybko reaguje na dodanie gazu. Rain jest wynikiem testów przeprowadzonych na mokrej nawierzchni i ma pomagać uniknąć poślizgu poprzez miękką, wyważoną jazdę . Touring natomiast jest jakbym "złotym środkiem", który przypomina ustawienia pomiędzy dwoma skrajnymi trybami.

Aprillia Mana 850 została wprowadzona przez sceptycznych fanów do segmentu skuterów przez swoją automatyczną skrzynię biegów oraz zawieszenie. Jak dowiódł test Madsona - motocykl ten jest w pełni sportową maszyną z innowacyjnym rozwiązaniem i wygodnymi w przełączeniu trybami pracy.

Mana będzie kosztowała około 36 700 zł. Proponowany będzie początkującym motocyklistom.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)