Co kupujemy w salonach?

Co kupujemy w salonach?

Co kupujemy w salonach?
Michal Grygier
03.03.2009 11:00, aktualizacja: 02.10.2022 16:51

Wielkich zmian nie zaznamy. Polacy najchętniej sięgają po auta tanie, małe i oszczędne. Aha, i niemieckie...

Brak wielkich roszad w porównaniu do ubiegłego roku i wielu poprzednich miesięcy. Dwa najwyższe miejsca na podium zajmują Skody: Octavia oraz Fabia. Na najniższe miejsce powrócił Opel Astra Classic (z 10. w grudniu), a czwarte zajął mały Fiat Panda (12. lokata w grudniu).

Są też oczywiście przegrani. I to wielcy przegrani. Jak choćby Totota Yaris, która spadła w porównaniu z poprzednim miesiącem aż o 14 pozycji (z trzeciej na siedemnastą). Dotkliwy spadek odnotował również Ford Mondeo, który w grudniu zajmował 7. lokatę, a obecnie jest na 20. miejscu.

A kto najwięcej zyskiwał? Rekordowe tempo wzrostu miesięcznej sprzedaży w gronie 25 najpopularniejszych modeli osiągnęły Peugeot 308, sklasyfikowany na 11. pozycji - o 241,8% i Honda Accord, zajmująca 23. lokatę – o 165,1%. Wysokie, ale „tylko” dwucyfrowe wskaźniki wzrostu wykazała sprzedaż Hondy CR-V (25. lokata, +75,0%) i VW Golf (5. lokata, +57,2%). W ujęciu ilościowym największe przyrosty sprzedaży odnotowały wspomniany Peugeot 308 (+428 sztuk), VW Golf (+294 szt.) i również wymieniana wcześniej Honda Accord (+213 szt.).

W ciągu roku pojawiło się na polskim rynku kilka zupełnie nowych modeli. Należy wymienić takie jak: Suzuki Splash (97 szt.), Renault Twingo (44 szt.), Alfę Romeo MiTo (43 szt.), Dacię Sandero i Mazdę 2 (po 69 szt.), Tata Indica (54 szt.), Mazdę 3 (93 szt.), Mazdę 6 (109 szt.), Opla Insignia (43 szt.) czy VW Passata CC (51 szt.). Rekordową popularność zdobył jednak Hyundai i10, zakwalifikowany do segmentu mini plus, który został sprzedany w ilości 205 sztuk.

Na koniec - średnia ważona cena samochodu osobowego sprzedanego w pierwszym miesiącu 2009 roku wyniosła 66,6 tys. złotych i jest o 0,9% mniejsza niż przed rokiem.

Ps. Należy zwrócić uwagę na fakt, iż sprzedaż modelu Skoda Octavia obejmuje łącznie dwie generacje aut (Skoda Octavia Tour produkowana od 1996, oraz model drugiej generacji zaprezentowany w 2004 roku). Gdyby analogicznie zsumować sprzedaż Opla Astra Classic II obecnego na rynku od 1998 roku oraz Astry III generacji AD 2004, okazałoby się, że to właśnie ten model jest najpopularniejszym w Polsce. Jego łączna sprzedaż w styczniu liczona w ten sposób wyniosła 1 510 szt.

Obraz

Źródło: samar

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)