Genewa 2009: Nowy VW Polo - tańszy i ładniejszy Golf?

Genewa 2009: Nowy VW Polo - tańszy i ładniejszy Golf?

Genewa 2009: Nowy VW Polo - tańszy i ładniejszy Golf?
Mateusz Gajewski
03.03.2009 18:00, aktualizacja: 02.10.2022 16:51

Nowe Polo, które ma przecierać świeże szlaki jeśli chodzi o samochody tej klasy, zostało oficjalnie pokazane światu przez Volkswagena w Genewie.

Zespół projektantów, prowadzony przez Waltera da Silva (główny projektant Grupy Volkswagena), stworzył naprawdę piękny samochód, który łączy w sobie cechy stylu ostatniej odsłony Golfa i odrodzonego z popiołów Scirocco.

Nowe Polo, które ma przecierać świeże szlaki jeśli chodzi o samochody tej klasy, zostało oficjalnie pokazane światu przez Volkswagena w Genewie.

Zespół projektantów, prowadzony przez Waltera da Silva (główny projektant Grupy Volkswagena), stworzył naprawdę piękny samochód, który łączy w sobie cechy stylu ostatniej odsłony Golfa i odrodzonego z popiołów Scirocco.

Obraz

Tak jak wczoraj wspominaliśmy, nowe Polo urosło. Jest to na szczęście pozytywny kierunek rozwoju, bowiem powiększyła się także ilość miejsca dostępnego dla podróżujących samochodem. Auto mierząc 3.952mm jest o 36mm dłuższe aniżeli jego poprzednia wersja. Polo urosło także w biodrach rozstawie osi o 32mm, ale stało się niższe o 13mm (ma to zapewnić pewniejsze trzymanie się drogi). Klient otrzymuje teraz przestrzeń załadunkową o pojemności minimum 280 litrów i maksimum 952l.

Wszystkie modele seryjnie zostaną wyposażone w cztery poduszki powietrzne, ABS, ESP i nowoczesny system montowania fotelików ISOFIX. Volkswagen postawił także na wykończenie kabiny pasażerów. Deska rozdzielcza została wykonana z miłego w dotyku plastiku, a znajdujące się tu i ówdzie elementy aluminiowe podkreślają styl auta.

New Volkswagen Polo MkV

Pod maską sporo nowości, m.in. turbodoładowana jednostka 1,2 TSI, czy diesel 1,6 TDI z układem common rail. Wszystkie silniki zostały wyposażone w 5 lub 6-biegowe skrzynie manualne, a wybrane silniki mogą być dodatkowo oferowane z (nową w Polo) zaawansowaną skrzynią DSG o podwójnym sprzęgle i siedmiu przełożeniach.

Nowa wersja otrzyma także dwie odmianyBlueMotion. Pierwsza, która będzie oferowana zaraz po oficjalnym starcie pojazdu, to silnik 1,6 TDI o mocy 90KM. Produkuje ona jedynie 96g CO2 na kilometr. W 2010 roku dołączy do niego silnik BlueMotion nowej generacji: 1,2 TDI o mocy 75KM z układem common rail. Razem z nim wprowadzone zostanie kilka poprawek, które wpłyną na aerodynamikę Polo, obniżone zostanie zawieszenie, zmienione długości przełożeń skrzyni biegów, a także Volkswagen zastosuje system START-STOP. Auto ma emitować jedynie 87g CO2 na kilometr.

Obraz

Produkcja nowego Polo rozpocznie się najprawdopodobniej latem, podczas gdy pierwsze dostawy przewidziane są na październik.[block position="inside"]10267[/block]

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)