Pierwsza jazda z Suzuki Gladius

Janie Omorogbe z motorcycle-usa.com miała okazję przetestować nowy model Suzuki, który zastąpi dotychczas dostępny na rynku SV650. Nosi on nazwę Gladius. Dzięki łatwości prowadzenia i wielu ułatwieniach ma on zdobyć klientów wśród początkujących motocyklistów oraz kobiet. Kusić też ma rozsądna cena (około 23 000 złotych).

Gladius jak podaje Google to króki miecz używany przez rzymskich legionistów. Skuteczność tej broni wiązała się z tym, że była poręczna i łatwa w użyciu. Skąd pomysł, by nazwać motocykl w ten sposób? Chodzi właśnie o cechy charakterystyczne Gladiusa, które sprawiają, że jest idealną maszyną dla nowicjuszy i co potwierdziła dziennikarka amerykańskiego profilu — idealny motocykl dla kobiet.

Test odbywał się w Hiszpanii, na Fuerteventura, co warto dodać przy złej pogodzie. Od pierwszego zetknięcia z motocyklem jak piszę Omorogbe można zauważyć kilka szczegółów, które świadczą o poręczności Gladiusa. Wysokość siedziska pozwala przyjąć komfortową pozycję nawet niewielkim osobom. Wśród zegarów znajduje się urządzenie wskazujące, jaki bieg jest w danym momencie wbity, a o konieczności tankowania przypomina migająca pomarańczowa dioda.

72-konny silnik V-Twin o pojemności 645 cm³ podchodzi z modelu SV650 (bardzo popularny silnik), jednak dzięki modyfikacjom zyskał 10 % na wydajności. Spalanie utrzymuje się na rozsądnym poziomie, a dostarczana siła pozwala na bezproblemowe poruszanie się po mieście. Oczywiście należy pamiętać, że Gladius nie jest drogowym potworem! Plusy tego motcykla to łatwość prowadzenia i cena, która kształtuje się na poziomie 23 000 złotych. Przedni hamulec jest nieco za słaby ale hamowanie wspiera system Dash Pot System. Wydaje się, że Gladius niczym używany przez Rzymian miecz może ostro wejść w rynek motocykli średniej pojemności!

Źródło: motorcycle-usa.com

Zobacz również: Nowy Peugeot 308 SW i 308 GTi - podsumowanie serii testów

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Mitsubishi Lancer Evo X Concept Final na otarcie łez [aktualizacja] Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz?

Popularne w tym tygodniu:

Honda NSX odnaleziona w rosyjskim lesie. Właściciel zostawił ją tam specjalnie Nowe dzieło Singera i Williamsa. Porsche 911 zwala z nóg VC-T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku Kłopoty Dębicy. Wadliwe opony Frigo 2 Koenigsegg z kolejnym rekordem. Agera RS najszybszym produkcyjnym samochodem na świecie Przejechał Chevroletem Corvette ponad milion kilometrów. Teraz oddał samochód do muzeum Jakich aut elektrycznych chcą Polacy? Są badania Powrót do przeszłości! Je Design bierze się za Seata Leona Cupra Najtańsi ubezpieczyciele. Ranking OC, AC i NNW Pomiędzy Veloce a Quadrifoglio. Alfa Romeo Giulia może wkrótce dostać nową wersję Opel na francuskich częściach. Poznaliśmy szczegóły restrukturyzacji Rekord Seata pobity. Mercedes-AMG E63 S nowym królem "Zielonego Piekła"