Niby-terenowy – Brabus ML 63 AMG B63-620 (2012) [Essen 2012]

Niby-terenowy – Brabus ML 63 AMG B63‑620 (2012) [Essen 2012]

Niby-terenowy – Brabus ML 63 AMG B63-620 (2012) [Essen 2012]
Olgierd Lachowski
02.12.2012 09:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:03

Salon tuningowy w Essen sprawia, że wiele firm pracuje intensywniej. Tak jest właśnie z Brabusem, który przedstawił kilka nowych aut. Wśród nich jest Mercedes-Benz ML 63 AMG z pakietem B63-620.

ML to pierwszy z SUV-ów Mercedesa. Obecnie wytwarzana jest trzecia generacja tego wozu. Podobnie jak poprzednik, model o oznaczeniu wewnętrznym W 166 jest dostępny w wersji 63 AMG. Mimo tej samej nazwy, co starsze auto, nowy ML 63 AMG ma zupełnie inną jednostkę napędową.

Zamiast 6,2-litrowego silnika wolnossącego Mercedes postawił na znacznie nowocześniejszy 5,5-litrowy agregat V8 z dwiema turbosprężarkami. Motor został zaopatrzony w bezpośredni wtrysk paliwa, który ma nie tylko pozytywny wpływ na rozwijanie wysokiej mocy, ale też na zmniejszenie zużycia paliwa.

Obraz

M 157 (tak nazywa się silnik ML-a) to rozwinięcie widlastej ósemki o kodzie M 278. W modelu ML 63 AMG jednostka M 157 dysponuje mocą 525 KM przy 5250-5750 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy to imponujące 700 Nm w zakresie 1750-5000 obr./min. Motor może być też uzbrojony w pakiet Performance, który podwyższa jego moc do 557 KM przy 5750 obr./min i moment obrotowy do 760 Nm w przedziale 2000-5000 obr./min. Choć ten silnik może być łączony ze skrzyniami dwusprzęgłowymi, w ML-u zainstalowana jest klasyczna automatyczna skrzynia biegów o siedmiu przełożeniach.

Firma tuningowa z Bottrop proponuje modyfikacje jednostki napędowej w obu wersjach (bez i z pakietem Performance) i w obu może on być podkręcony do 620 KM. Operacja jest prosta i polega na wstawieniu modułu elektronicznego, na którym zapisane są nowe mapy zarządzające pracą silnika. Dzięki nim V-ósemka pracuje z mocą 620 KM przy 5500 obr./min i generuje moment obrotowy 820 Nm, który utrzymuje stałą wartość od 2000 do 5000 obr./min.

Obraz

Większa moc pozwala przyspieszyć tym sporych rozmiarów autem od 0 do 100 km/h w 4,50 s, czyli o 0,20 s szybciej niż podaje katalog Mercedesa. Prędkość maksymalna w zależności od wybranej opcji wynosi 280 lub aż 300 km/h.

O odpowiedni dźwięk wydobywający się z silnika dba sportowy układ wydechowy wyposażony w zawór regulacyjny, którego pracą steruje kierowca z wnętrza wozu. Podobny do silnikowego moduł przygotowany przez Brabusa nadzoruje pracę pneumatycznego zawieszenia Mercedesa zwanego Airmatic.

Obraz

Zgodnie z obecnie panującymi trendami SUV przygotowany przez specjalistów z Bottrop otrzymał wielkie 23-calowe felgi Monoblock R. Dostępne są także obręcze o innym wzorze i rozmiarze. W prezentowanym SUV-ie są opony 315/25 R 23. Taki zestaw kół sprawia, że Mercedes ML nie nadaje się na żadne drogi nieutwardzone.

Karoseria samochodu została zmieniona z przodu i z tyłu poprzez naklejenie na zderzaki elementów z włókien węglowych. W przednich otworach wentylacyjnych umieszczono kierunkowskazy, z tyłu zaś światła odblaskowe. Pojawił się też „dyfuzor” z tyłu. Progi zasłaniają teraz niewielkich rozmiarów listwy ozdobne. Tuner przygotował też pakiet Widestar, którego nie zainstalował w tym aucie, a który sprawia, że Mercedes staje się szerszy o 60 mm.

Obraz

Wnętrze wyróżnia się prędkościomierzem wyskalowanym do 360 km/h, nowymi aluminiowymi pedałami oraz drewnianą podłogą w bagażniku. Wygląda ona ładnie, ale jest kompletnie nieprzydatna, bo jest śliska.

Na razie Brabus nie podał ceny tego samochodu, ale z pewnością będzie ona zawierać się między 450 tys. a 600 tys. euro.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 157
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 620 KM przy 5500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 113,53 KM/l (seryjny – 96,14 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 820 Nm przy 2000-5000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift 7G-Tronic
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 23” Monoblock R
  • Koła tylne: 23” Monoblock R
  • Opony przednie: 315/25 R 23
  • Opony tylne: 315/25 R 23

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2345 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,78 kg/KM (seryjny – 4,47 kg/KM)
  • Długość: 4804 mm
  • Szerokość: 1926 mm
  • Rozstaw osi: 2915 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,50 s
  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 280 lub 300 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/11]

Źródło: Brabus

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)