Golf mocniejszy o ponad 50% - O.CT Golf (V) GTI Edition 30 (2012)

Golf mocniejszy o ponad 50% - O.CT Golf (V) GTI Edition 30 (2012)

Golf mocniejszy o ponad 50% - O.CT Golf (V) GTI Edition 30 (2012)
Olgierd Lachowski
23.11.2012 13:30, aktualizacja: 13.10.2022 14:01

Regulowane zawieszenie, sportowy układ wydechowy i silnik mocniejszy od standardowego o ponad 50% - to najkrótsza charakterystyka czarnego Volkswagena Golfa GTI przygotowanego przez przedsiębiorstwo O.CT Tuning.

Regulowane zawieszenie, sportowy układ wydechowy i silnik mocniejszy od standardowego o ponad 50% - to najkrótsza charakterystyka czarnego Volkswagena Golfa GTI przygotowanego przez przedsiębiorstwo O.CT Tuning.

Seria Edition 30 powstała dla uczczenia 30 lat produkcji Golfa GTI. Samochód ze specjalnej edycji od standardowego odróżniał się przede wszystkim wyższą o 30 KM mocą jednostki napędowej. Silnik był ten sam co w normalnym Golfie GTI, a więc 4-cylindrowa 2-litrowa jednostka napędowa z turbodoładowaniem.

Obraz

Nabywając egzemplarz Edition 30, klient miał do wyboru manualną lub zautomatyzowaną skrzynię DSG. Ta druga, choć sprawiała, że wóz był cięższy o 20 kg, gwarantowała odrobinę lepsze czasy przyspieszania i minimalnie niższe zużycie paliwa.

Po sześciu latach od rozpoczęcia produkcji jedno z aut trafiło do warsztatów firmy O.CT Tuning. Tam poddano je silnej kuracji wzmacniającej, dzięki której samochód cechuje się mocą 365 KM i momentem obrotowym 500 Nm.

Obraz

Żeby osiągnąć wspomniane rezultaty, w ruch poszła nowa turbosprężarka. Jest też wielka międzystopniowa chłodnica powietrza doładowującego oraz nowy wlot powietrza do silnika i sportowy filtr. Tuner nie zapomniał o wymianie świec oraz montażu sportowego układu wylotowego, w którym nie ma reaktorów katalitycznych, a rury mają średnicę 76 mm.

Pełne wykorzystanie potencjału podkręconej jednostki napędowej jest możliwe dzięki nowemu zawieszeniu. Gwintowany zestaw dostarczyła firma KW. Opony, podobnie zresztą jak felgi, pozostały fabryczne.

Obraz

Ani osiągi, ani cena modyfikacji tego samochodu nie są znane.

Konkurencja

[Sport-Wheels Golf R 330 KM]

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1998 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 365 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 182,68 KM/l (seryjny – 115,12 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 312 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 286 mm
  • Koła przednie: 7,5 x 17”
  • Koła tylne: 7,5 x 17”
  • Opony przednie: 225/45 R 17
  • Opony tylne: 225/45 R 17

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1357 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,72 kg/KM (seryjny – 5,90 kg/KM)
  • Długość: 4216 mm
  • Szerokość: 1759 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)