Wracają do gry – ATT-TEC 1M Coupé Stufe 2 (2012)

Wracają do gry – ATT‑TEC 1M Coupé Stufe 2 (2012)

Wracają do gry – ATT-TEC 1M Coupé Stufe 2 (2012)
Olgierd Lachowski
25.10.2012 12:00, aktualizacja: 07.10.2022 20:58

Od dłuższego czasu firma ATT-TEC nie przedstawiła żadnego podkręconego BMW. Wreszcie po przerwie tuner zaprezentował małe BMW 1M Coupé, w którego silniku podniesiono moc do 460 KM.

Od dłuższego czasu firma ATT-TEC nie przedstawiła żadnego podkręconego BMW. Wreszcie po przerwie tuner zaprezentował małe BMW 1M Coupé, w którego silniku podniesiono moc do 460 KM.

ATT-TEC nie jest tak znane jak najwięksi tunerzy BMW na rynku, do których zaliczają się m.in. Ac Schnitzer, Hamann czy G-Power, ale pracownicy tej firmy też przygotowują ciekawe zestawy podnoszące osiągi i uatrakcyjniające samochody bawarskiego producenta. Najnowszym dziełem jest nie produkowany już model 1M Coupé z mocno podkręconym silnikiem.

Obraz

N54B30, bo takie oznaczenie nosi jednostka napędowa tego BMW, jest motorem o co najmniej przyzwoitych osiągach. Z trzech litrów objętości skokowej zamkniętej w sześciu cylindrach ułożonych w rzędzie fabryka wyciska 340 KM mocy maksymalnej i 500 Nm momentu obrotowego. W pracy silnikowi pomagają dwie turbosprężarki, które w wozie ATT-TEC pracują z podwyższonym ciśnieniem.

Wyższe ciśnienie doładowania tuner uzyskał po wymianie oprogramowania centralnej jednostki sterującej. Samo podkręcenie turbosprężarek dało efekt w postaci 400 KM. Uzupełnieniem pierwszego poziomu modyfikacji była instalacja sportowego układu wydechowego Akrapović oraz zdjęcie ogranicznika prędkości.

Obraz

Więcej koni mechanicznych udało się osiągnąć dzięki kolejnej poprawce – zamiast seryjnego intercoolera pod maską znajduje się obecnie większy, a co za tym idzie - wydajniejszy odpowiednik. Dzięki jego instalacji N54B30 rozwija moc 460 KM.

Niezależnie od zmian wokół jednostki napędowej klient ATT-TEC może zamówić sportowe zawieszenie firmy KW oraz poprosić o montaż 20-calowych felg ADV.1 5.0 TF, na które założone są opony Michelin Pilot Super Sport.

Obraz

W przyszłości tuner planuje powiększenie oferty o kompozytową listwę oraz imitację dyfuzora i pokrywę bagażnika z tego samego materiału. Z tym pomysłem ATT-TEC budzi się dość późno – największe firmy tuningowe takie elementy sprzedają już od dawna.

Dowiedz się więcej o BMW serii 1:

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R6, N54B30
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 460 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 154,41 KM/l (seryjny – 114,13 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napęd: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 20” ADV.1 5.0 TF
  • Koła tylne: 20” ADV.1 5.0 TF

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1570 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,41 kg/KM (seryjny – 4,62 kg/KM)
  • Długość: 4380 mm
  • Szerokość: 1803 mm
  • Rozstaw osi: 2660 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/7]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)