Skąd ta nazwa? – Kicherer CLS 63 AMG Yachting Edition (2012)

Skąd ta nazwa? – Kicherer CLS 63 AMG Yachting Edition (2012)

Skąd ta nazwa? – Kicherer CLS 63 AMG Yachting Edition (2012)
Olgierd Lachowski
24.09.2012 08:00, aktualizacja: 07.10.2022 20:53

Kicherer zaprezentował 625-konnego Mercedesa CLS 63 AMG. Nie byłoby w tym wozie nic dziwnego, gdyby nie nazwa – Yachting Edition, która prawdopodobnie nie ma nic wspólnego z tym samochodem.

Zazwyczaj nazwa samochodu nawiązuje do wybranych jego cech. Jeśli więc auto dostaje oznaczenie Yachting Edition, to można byłoby się spodziewać, że we wnętrzu detale drzwi, część deski rozdzielczej i tunelu środkowego są pokryte drewnem – na przykład tekowym lub tygrysim, które są używane do budowy jachtów. Tymczasem tutaj główną rolę odgrywa włókno węglowe, które jest rzeczywiście czasem używane do konstrukcji jachtów, ale jakoś z nimi się nie kojarzy.

A skoro już mowa o kabinie pasażerskiej, to trzeba dodać, że oprócz kompozytów firma Kicherer użyła do jej uatrakcyjnienia najwyższej jakości skór oraz Alcantary. Tym ostatnim materiałem obszyto między innymi wieniec kierownicy, część deski rozdzielczej, cały sufit i wszystkie słupki. Wyjdźmy na zewnątrz.

Obraz

Od seryjnego CLS-a dzisiejszy bohater różni się w zasadzie niewiele, a wśród tych różnic najważniejsze są chyba nowe koła. Trzyczęściowe czarne felgi o średnicy 20” z przodu i 21” z tyłu nadają temu luksusowemu Mercedesowi lekkość. Wśród innych modyfikacji najłatwiej odnaleźć częściowo kompozytową osłonę chłodnicy i oprawy zewnętrznych lusterek z tego samego materiału. Oglądający nie od razu za to się zorientuje, że grafitowy kolor karoserii jest niestandardowy. Tuner nie napisał, czy jest to nowy lakier, czy okleina – tak czy siak wygląda bardzo dobrze.

Obraz

W Mercedesie trwa silnikowa rewolucja, w ramach której szczególnie wersje AMG zamiast ogromnych wolnossących jednostek napędowych (lub uzupełnionych kompresorem) otrzymują nieco mniejsze, ale i tak bardzo duże silniki turbodoładowane. W przypadku wersji 63 słowo „mniejsze” odnosi się do objętości skokowej, bo pod względem rozmiarów (z osprzętem) motor M157 jest nawet większy od starszego M156 – z tego powodu nie zastosowano go w Mercedesie C 63 AMG.

W CLS 63 AMG znajduje się jednak już nowy M157. To 5,5-litrowa V-ósemka z dwiema turbosprężarkami w układzie równoległym, która produkuje (w zależności od wersji) 525 lub 557 KM mocy maksymalnej i od 700 do 800 Nm momentu obrotowego. Z agregatem połączona jest 7-biegowa automatyczna skrzynia przekładniowa transportująca moc na tylne koła.

Obraz

W porównaniu z oryginalnym układem napędowym ten z Kicherera CLS 63 AMG wyróżnia się nowym mechanizmem różnicowym o zwiększonym tarciu wewnętrznym, dzięki któremu auto może jeszcze lepiej wykorzystywać dodatkowe konie mechaniczne. Tych dodatkowych koni jest 100. Z kolei nowych niutonometrów jest aż 160. Przyrost mocy i momentu osiągnięto poprzez zmianę ECU.

Kicherer wstawił też drugi nowy moduł – ten odpowiada za obniżenie i nieco inną pracę pneumatycznego zawieszenia Mercedesa, które ma pomagać w pełniejszym wykorzystaniu możliwości jednostki silnikowej. Wzmocniony układ hamulcowy (brak szczegółów) ma za to zwiększyć bezpieczeństwo podróży w tym samochodzie.

Obraz

O przyspieszeniach do 100 czy 200 km/h tuner nic nie mówi, za to informuje, że po zdjęciu ogranicznika prędkości i podkręceniu silnika prędkość maksymalna CLS-a przekracza 300 km/h.

No, i nadal nie wiem, o co chodzi z nową nazwą. A może o to, że ten stuningowany wóz nadal potrafi jechać tak dostojnie i gładko po drodze jak elegancki jacht porusza się na wodzie?

Konkurencja

[MKB CLS 63 AMG P 640 640 KM, pow. 340 km/h]

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M157
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 625 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 114,45 KM/l (seryjny – 96,14 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 860 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift 7G-Tronic MCT
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 20” RS-1
  • Koła tylne: 21” RS-1

Masy o wymiary:

  • Masa własna: 1870 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,99 kg/KM (seryjny – 3,56 kg/KM)
  • Długość: 4940 mm
  • Szerokość: 1881 mm
  • Rozstaw osi: 2874 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: ponad 300 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]

Źródło: Kicherer

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)