Praktyczna i szybka – BT Octavia Combi RS 2.0 TDI Sport (2012)

Praktyczna i szybka – BT Octavia Combi RS 2.0 TDI Sport (2012)

Praktyczna i szybka – BT Octavia Combi RS 2.0 TDI Sport (2012)
Olgierd Lachowski
30.08.2012 19:30, aktualizacja: 07.10.2022 20:50

Škody są samochodami niezwykle praktycznymi, ale raczej nie sprawiają, że serce osoby je oglądającej czy nimi jeżdżącej zaczyna bić szybciej. Jednym z wyjątków może być Octavia Combi w wersji RS przygotowana przez BT Design.

Czeski tuner prezentował już wzmocnione Yeti i Octavię RS z 2-litrowym silnikiem benzynowym. W zanadrzu ma także Fabię i Superba Combi. Oto piąty produkt tej firmy – Octavia Combi RS, ale z wysokoprężnym silnikiem.

Obraz

Octavia RS występuje jako auto z jednostką benzynową i dieslowską. Ta druga, również 2-litrowa i wyposażona w turbodoładowanie, jest nieco słabsza, bo generuje 170 KM mocy przy 4200 obr./min i 350 Nm momentu obrotowego w przedziale 1750-2500 obr./min. W połączeniu z 6-biegową manualną skrzynią biegów samochód z nadwoziem kombi jeździ całkiem przyzwoicie. Dowodem na to jest czas przyspieszenia do 100 km/h wynoszący 8,40 s i prędkość maksymalna 225 km/h.

Obraz

BT Design jest w stanie sprawić jednak, że osiągi Škody nieco się poprawią. Modyfikacja polega na zmianie oprogramowania silnika, co przekłada się na wzrost mocy do 198 KM, a momentu obrotowego do 400 Nm. Ma to swoje odzwierciedlenie w sprincie do setki, który trwa o 0,50 s krócej niż w maszynie seryjnej. Nie wiadomo za to, czy zmieniła się prędkość maksymalna.

Dowiedz się więcej o  Škodzie Octavii:

Wizualnie Octavia też prezentuje się lepiej. To dzięki listwie pod przednim zderzakiem i, przede wszystkim, kołom z 19-calowymi felgami i niskoprofilowymi oponami. Wprawne oko zauważy, że auto jest niższe. Podwozie zostało obniżone o 30 mm po zastosowaniu sportowych amortyzatorów i sprężyn śrubowych.

Kabina Škody po ulepszeniach od fabrycznej różni się logo BT na kole kierownicy oraz skórzaną dwubarwną tapicerką. W wersji Sport drugi z kolorów jest zielony.

Obraz

Oprócz odmiany Sport Czesi przygotowali też już Octavię Combi Sport, czyli auto z benzynowym 2-litrowym silnikiem o mocy ponad 250 km/h. O tym wozie napiszę za jakiś czas.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1968 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 198 KM przy 3900 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 100,61 KM/l (seryjny – 86,38 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 2400-3200 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 19”
  • Koła tylne: 19”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1485 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,50 kg/KM (seryjny – 8,74 kg/KM)
  • Długość: 4599 mm
  • Szerokość: 1769 mm
  • Wysokość: 1421 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2578 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,90 s
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]

Źródło: BT Design

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)