Inne akcenty – Senner S5 (2012)

Inne akcenty – Senner S5 (2012)

Inne akcenty – Senner S5 (2012)
Olgierd Lachowski
21.08.2012 15:30, aktualizacja: 07.10.2022 20:48

Już po raz drugi Senner Tuning zabrał się do przerabiania Audi S5 po liftingu. I tym razem Niemcy podciągnęli silnik do 377 KM. Różnice w stosunku do pierwszej wersji wozu to felgi Varianza oraz wnętrze.

Już po raz drugi Senner Tuning zabrał się do przerabiania Audi S5 po liftingu. I tym razem Niemcy podciągnęli silnik do 377 KM. Różnice w stosunku do pierwszej wersji wozu to felgi Varianza oraz wnętrze.

Po raz kolejny technicy Sennera wybrali lub otrzymali od klienta auto z białym nadwoziem. Poprzednik po modyfikacjach miał czarne i srebrne akcenty, natomiast nowy samochód został ozdobiony czerwonymi i wiśniowymi detalami. Do takich elementów należą oprawki zewnętrznych lusterek, listwa pod przednim zderzakiem, częściowo pomalowane na ten drugi kolor listwy przy progach i osłona rur wydechowych z tyłu. Każda z tych części zrobiona jest z włókna węglowego.

Obraz

Wiśniowe są także felgi Varianza T1S. Są to obręcze o średnicy 20” i szerokości 9,0” z przodu oraz 10,5” z tyłu. Za kontakt z asfaltem odpowiadają opony 245/30 R 20 (przód) i 295/25 R 20 (tył).

Wnętrze Audi jest zdominowane przez czerń i czerwień. Takie kolory mają skóry, których użyto do obicia przednich foteli, tylnej kanapy oraz boczków drzwi. Nie zabrakło też wstawek z kompozytu węglowego – są na desce rozdzielczej, tunelu środkowym, spłaszczonej od spodu kierownicy i drzwiach.

Dowiedz się więcej o Audi A5:

Po stronie zmian mechanicznych jest sportowe regulowane zawieszenie KW, sportowy układ wydechowy i filtry powietrza, a także inny sterownik jednostki napędowej. Dzięki elementom ingerującym w osiągi silnika jest on w stanie wykrzesać z siebie teraz 377 KM mocy maksymalnej. To o 44 KM więcej niż miał seryjny. Moment obrotowy wzrósł z 440 Nm do równych 500 Nm. Wszystko to z 3-litrowej maszyny V6 ze sprężarką mechaniczną.

Obraz

Niestety Senner nie podaje prędkości maksymalnej oraz czasu rozpędzania do 100 km/h w przerobionym wozie. W fabrycznym aucie prędkość jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h, a czas przyspieszania do setki wynosi 4,90 s.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V6
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2995 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor
  • Moc maksymalna: 377 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 125,88 KM/l (seryjny – 111,19 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 9,0 x 20” Varianza T1S
  • Koła tylne: 10,5 x 20” Varianza T1S
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1750 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,64 kg/KM (seryjny – 5,26 kg/KM)
  • Długość: 4640 mm
  • Szerokość: 1854 mm
  • Rozstaw osi: 2751 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/13]

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)