Niewielka różnica – Mcchip-DKR Panamera Diesel (2012)

Niewielka różnica – Mcchip-DKR Panamera Diesel (2012)

Niewielka różnica – Mcchip-DKR Panamera Diesel (2012)
Olgierd Lachowski
01.08.2012 11:30, aktualizacja: 13.10.2022 13:58

Mniej znana na rynku tuningowym firma Mcchip-DKR postanowiła zająć się Porsche Panamerą wyposażoną w silnik o zapłonie samoczynnym. Zmiany parametrów drogowych po modyfikacji są niewielkie, ale są.

Mniej znana na rynku tuningowym firma Mcchip-DKR postanowiła zająć się Porsche Panamerą wyposażoną w silnik o zapłonie samoczynnym. Zmiany parametrów drogowych po modyfikacji są niewielkie, ale są.

Wersja Diesel to najsłabsza odmiana silnikowa Panamery. Największa zaleta tego samochodu jest taka, że zadowala się najmniejszą ilością paliwa spośród wszystkich Panamer. Zużycie paliwa na poziomie 6,5 l/100 km w cyklu mieszanym to wynik bardzo dobry, ale raczej trudny do osiągnięcia w rzeczywistości. Niemniej jednak jeśli chce się cokolwiek zaoszczędzić, jeżdżąc Panamerą, to na pewno Diesel jest lepszym rozwiązaniem od wersji Turbo.

Obraz

Kiedyś samochód mający w nazwie napis "diesel" kojarzony był z pojazdem, którego kierowca mógł tylko pomarzyć o dobrych osiągach na drodze. Od dobrych kilkunastu lat to skojarzenie jest już nieaktualne, a „klekoty” nie odbiegają specjalnie od aut z motorami benzynowymi.

Podobnie jest z Panamerą Diesel, którą zaopatrzono w 3-litrowy silnik z turbosprężarką VGT (VTG). Jednostka napędowa w seryjnym wozie ma moc 250 KM (przy 3800-4400 obr./min) i moment obrotowy 550 Nm (przy 1750-2750 obr./min). Po ingerencji specjalistów z Mcchip-DKR w elektronikę obsługującą motor jego moc wzrosła o 35 KM (do 285 KM), a moment o 50 Nm (do 600 Nm).

Obraz

Po poprawkach umiejscowiona z przodu V-szóstka rozpędza Porsche do 100 km/h w 6,30 s (czyli o 0,50 s szybciej od wozu seryjnego) i pozwala rozwinąć prędkość 246 km/h (to o 4 km/h więcej niż w fabrycznej Panamerze).

Mcchip-DKR postanowiło wymienić także sprężyny zawieszenia na krótsze o 30 mm wyroby firmy H&R oraz zamontować felgi współpracującej firmy Cargraphic. Obręcze mają 22 cale średnicy i obuto je w opony Dunlop Sport Maxx GT o rozmiarze 265/30 R 22 z przodu i 295/25 R 22 na kołach tylnych.

Obraz

Dowiedz się więcej o Porsche Panamera [catalog href="http://autokult.pl/t/555,porsche-panamera"][/catalog]

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V6, 90supo/sup, ZS
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2967 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka VGT
  • Moc maksymalna: 285 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 96,06 KM/l (seryjny – 84,26 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 22”
  • Koła tylne: 10,5 x 22”
  • Opony przednie: 265/30 R 22
  • Opony tylne: 295/25 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1955 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,86 kg/KM (seryjny – 7,82 kg/KM)
  • Długość: 4970 mm
  • Szerokość: 1931 mm
  • Wysokość: 1388 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2920 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,30 s
  • Prędkość maksymalna: 246 km/h
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)