Na wakacje jak znalazł – Pachura Moto Center Multivan 2.0 TDI 4Motion (2012)

Na wakacje jak znalazł – Pachura Moto Center Multivan 2.0 TDI 4Motion (2012)

Na wakacje jak znalazł – Pachura Moto Center Multivan 2.0 TDI 4Motion (2012)
Olgierd Lachowski
03.07.2012 15:00, aktualizacja: 13.10.2022 13:57

Na wakacyjne wojaże najlepsze są samochody typu van, które jednak często kojarzą się z nudnym dużym pojazdem do przewożenia gratów. Van nie musi być jednak nijaki, czego dowodem jest Multivan przygotowany przez firmę Pachura Moto Center.

To już piąta generacja niezwykle popularnego samochodu dostawczego Volkswagena. Już od dłuższego czasu niemiecki koncern wytwarza odmianę Multivan, która od pozostałych różni się luksusowym wystrojem i bogatym wyposażeniem wnętrza.

Obraz

Multivan sprzedawany jest w kilku różnych wersjach nadwozia i kilku poziomach wyposażenia oraz z różnymi silnikami, co sprawia, że można sobie skonfigurować auto dokładnie pod własne potrzeby.

Przykładem tego jest prezentowany samochód, który został uzbrojony w 2-litrowy silnik wysokoprężny z systemem wtrysku typu common rail oraz napęd na obie osie nazywający się u Volkswagena 4Motion.

Obraz

Poganiana turbosprężarką 4-cylindrowa jednostka napędowa ma moc 140 KM oraz maksymalny moment obrotowy 340 Nm, który jest dostępny w przedziale od 1750 do 2500 obr./min. Niestety w przypadku prezentowanego pojazdu pod maską nic się nie zmieniło i Multivan nadal osiąga prędkość maksymalną 170 km/h.

Inaczej za to wygląda nadwozie, które mechanicy Pachura Moto Center ozdobili pakietem stylistycznym firmy Abt (Pachura jest importerem części Abt). Z przodu założono niewielki spojler oraz inną osłonę chłodnicy, z boku zamontowano nakładki na progi, a z kolei z tyłu spojler na dachu i nowe końcówki rur wydechowych, które wystają z dołożonego przez polskiego tunera fartucha na tylnym zderzaku.

Obraz

Ponadto wygląd Volkswagena poprawiają 19-calowe felgi Abt DR, na które założono opony 255/40 R 19 firmy Continental, a także obniżone o 35 mm, dzięki krótszym sprężynom, zawieszenie.

Całkowity koszt tuningu wyniósł 4462,18 euro. Po takich zmianach ten pojazd na pewno będzie się wyróżniał na drogach.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1968 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 140 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 71,14 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm przy 1750-2500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Koła przednie: 19” Abt DR
  • Koła tylne: 19” Abt DR
  • Opony przednie: 255/40 R 19 Continental
  • Opony tylne: 255/40 R 19 Continental

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2221 kg
  • Stosunek masy do mocy: 15,86 kg/KM
  • Długość: 4892 mm
  • Szerokość: 1904 mm
  • Wysokość: 1965 mm (- 35 mm)
  • Rozstaw osi: 3000 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna:1 70 km/hblock position=\inside5356/block
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)