Dogonić Sporteca – MR Racing RS3 Sportback EVO I (2012)

Dogonić Sporteca – MR Racing RS3 Sportback EVO I (2012)

Dogonić Sporteca – MR Racing RS3 Sportback EVO I (2012)
Olgierd Lachowski
09.04.2012 06:00, aktualizacja: 07.10.2022 19:32

Niedawno pisałem o ponad 500-konnym Audi RS3 Sportback opracowanym przez firmę Sportec. Obecnie to jej wyrób jest najmocniejszym RS3 i inni tunerzy muszą gonić Szwajcarów. Jednym z przedsiębiorstw, które walczą o palmę pierwszeństwa jest MR Racing.

Ponieważ w nazwie widnieje napis EVO I, można liczyć na to, że jest to dopiero początek działań tej firmy i za jakiś czas pojawi się wersja, która pod względem osiągów przeskoczy wóz firmy Sportec. Tymczasem można się cieszyć tym, co MR Racing na razie oferuje, a trzeba przyznać, że parametry auta przygotowanego przez tego tunera prezentują się całkiem nieźle.

Normalne Audi RS3 Sportback ma 5-cylindrowy rzędowy silnik z turbosprężarką, który generuje 340 KM mocy maksymalnej przy 5400-6500 obr./min i moment obrotowy 450 Nm w przedziale od 1600 do 5300 obr./min.

Z kolei wersja MR Racing osiąga moc 404 KM, a jej maksymalny moment obrotowy jest wywindowany do 572 Nm. Takie wyniki mechanicy uzyskali montując sportowe filtry powietrza firmy K&N, sportowy układ wydechowy z rurami ze stali nierdzewnej i przestrajając centralną jednostkę sterującą.

Ale to nie wszystko, bo pojawiło się też nowe zawieszenie KW Variant 3 z pełną regulacją charakterystyki pracy amortyzatorów, dzięki któremu obniżono Audi o 35 mm oraz nowe opony i felgi.

Obręcze mają średnicę 19” i, co jest zjawiskiem raczej rzadkim, przednie są szersze od tylnych (no, chyba że informacje u źródła są błędne). Przednie felgi mają 9,0” szerokości, a tylne 8,5”. Opony Dunlop mają rozmiar 235/35 R 19 z przodu i 225/35 R 19. Dodatkowo, by poprawić prowadzenie samochodu, zastosowano 10-milimetrowe tuleje dystansowe na wszystkich kołach.

Obraz

We wnętrzu miejsce seryjnych przednich foteli zajęły kubełkowe siedzenia firmy Recaro.

Tak przygotowane RS3 Sportback przyspiesza do 100 km/h w równe 4 sekundy, natomiast 200 km/h na prędkościomierzu pokazuje się po równych 16 sekundach. Prędkość maksymalna wynosi 274 km/h.

Dane techniczne

  • Typ: R5
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2480 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 408 KM przy 5300 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 162,90 KM/l (seryjny – 137,10 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 572 Nm przy 4300 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 370 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 310 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 19”
  • Koła tylne: 8,5 x 19”
  • Opony przednie: 235/35 R 19 Dunlop
  • Opony tylne: 225/35 R 19 Dunlop

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1650 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,04 kg/KM (seryjny – 4,85 kg/KM)
  • Długość: 4302 mm
  • Szerokość: 1797 mm
  • Wysokość: 1367 mm (- 35 mm)
  • Rozstaw osi: 2578 mm

Osiągi (pomiar AB Sportscars):

  • Przyspieszenie 0-50 km/h: 1,40 s
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,00 s
  • Przyspieszenie 0-130 km/h: 6,30 s
  • Przyspieszenie 0-160 km/h: 9,60 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 16,00 s
  • Przyspieszenie 60-100 km/h na 4. biegu: 3,90 s
  • Przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu: 4,90 s
  • Przyspieszenie 80-120 km/h na 6. biegu: 6,80 s
  • Przyspieszenie 80-120 km/h na 7. Biegu: 10,10 s
  • Czas przejazdu ¼ mili ze startu stojącego: 12,26 s
  • Prędkość maksymalna: 274 km/h
  • Droga hamowania ze 100 km/h (ham. zimne): 36,3 m
  • Droga hamowania ze 100 km/h (ham. gorące): 36,5 m
  • Droga hamowania z 200 km/h (ham. gorące): 146,2 mblock position=\inside5987/block

Źródło: autobild

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)