Złota Zetka – Senner 350Z Roadster Gold (2012)

Złota Zetka – Senner 350Z Roadster Gold (2012)

Złota Zetka – Senner 350Z Roadster Gold (2012)
Olgierd Lachowski
31.03.2012 11:00, aktualizacja: 07.10.2022 19:29

Trudniący się przede wszystkim tuningiem Audi Senner zajął się tym razem Nissanem 350Z bez dachu. To już drugi roadster tego tunera w ostatnim czasie.

Trudniący się przede wszystkim tuningiem Audi Senner zajął się tym razem Nissanem 350Z bez dachu. To już drugi roadster tego tunera w ostatnim czasie.

Nissan 350Z Roadster produkowany był do 2009 roku. Do tego czasu japońska firma sprzedała sporą ilość tych samochodów. Najwyraźniej właściciel jednego z nich, żeby wyróżniać się z tłumu takich wozów, postanowił poddać swoje auto tuningowi. Wybrał firmę Senner, która nie tak dawno przedstawiła podkręcone BMW Z8.

Obraz

Japoński roadster wizualnie wyróżnia się przede wszystkim bardzo dużymi felgami. Na 20-calowe obręcze założono z przodu opony Vredestein Ultrac Sessanta o rozmiarze 245/30, a z tyłu – 275/30. Wnikliwszy przegląd nadwozia ujawni, że również tylne światła są inne. Zamiast normalnych lamp są diody elektroluminescencyjne przykryte przezroczystymi kloszami. Nissan został też obniżony za sprawą nowego regulowanego zawieszenia.

Obraz

Do napędu tego japończyka zawsze wykorzystywany był 3,5-litrowy 6-cylindrowy widlasty wolnossący silnik. W zależności od roku produkcji, wersji Nissana i rynku, na którym wóz miał być sprzedany, moc seryjnej jednostki napędowej wahała się od 280 KM do 310 KM. Mechanicy Sennera otrzymali do przeróbek najsłabszą odmianę.

Obraz

Wymienili oni elektronikę zarządzającą silnikiem, zainstalowali sportowy układ wydechowy Invidia Q300 oraz dołożyli sprężarkę mechaniczną. Okazało się, że z motoru można wykrzesać aż 405 KM mocy maksymalnej i 465 Nm momentu obrotowego.

Obecnie nie wiadomo jeszcze jakimi parametrami drogowymi legitymuje się podkręcona „Zetka”.

Obraz

Co prawda ten Nissan nie prezentuje się tak spektakularnie, jak Senner Z8, ale i tak wydaje się być godnym uwagi samochodem. Potencjalnych klientów może jednak odstraszać cena tuningu, która wynosi aż 23 900 euro.

Dane techniczne

  • Typ: V6, 60supo/sup, VQ35HR
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3498 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor
  • Moc maksymalna: 405 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 115,78 KM/l (seryjny – 80,05 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 465 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 318 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 307 mm
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 20”
  • Opony przednie: 245/30 R 20 Vredestein Ultrac Sessanta
  • Opony tylne: 275/30 R 20 Vredestein Ultrac Sessanta

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1624 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,01 kg/KM (seryjny – 5,80 kg/KM)
  • Długość: 4313 mm
  • Szerokość: 1816 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mmblock position=\inside6052/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)