Żuk dostaje skrzydeł – JE Design Beetle 2.0 TSI Sport (2012)

Żuk dostaje skrzydeł – JE Design Beetle 2.0 TSI Sport (2012)

Żuk dostaje skrzydeł – JE Design Beetle 2.0 TSI Sport (2012)
Olgierd Lachowski
03.02.2012 17:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:58

Coraz bardziej rozpędza się tuningowy cyrk dotyczący nowego Volkswagena Beetle’a. Różne firmy prezentują kolejne odmiany silnikowe i pomysły na przeróbki tego auta. W dzisiejszym wpisie o samochodzie podkręconym przez JE Design.

Coraz bardziej rozpędza się tuningowy cyrk dotyczący nowego Volkswagena Beetle’a. Różne firmy prezentują kolejne odmiany silnikowe i pomysły na przeróbki tego auta. W dzisiejszym wpisie o samochodzie podkręconym przez JE Design.

Pierwszym krokiem w zmianach przeprowadzonych w Beetle’u było założenie nowych felg Tornado o rozmiarze 8,0 x 19”. Obuto je w opony 235/35 R 19 z przodu i z tyłu. Komplet kół kosztuje 3702 euro.

Drugim punktem było dodanie niewielkiego fartucha pod tylnym zderzakiem imitującego dyfuzor (cena – 476 euro) oraz wymiana końcówek rur wydechowych wraz z tylnym tłumikiem na nowe (koszt 952 euro).

JE Design Beetle 2.0 TSI Sport fot.2
JE Design Beetle 2.0 TSI Sport fot.2

Trzecim elementem była wymiana fabrycznych sprężyn zawieszenia na sztywniejsze i krótsze (z przodu o 35 mm, z tyłu o 30 mm). Ich zestaw kosztuje 289 euro.

JE Design Beetle 2.0 TSI Sport fot.3
JE Design Beetle 2.0 TSI Sport fot.3

Ostatnią, ale chyba najistotniejszą rzeczą jest nowy sterownik silnika. W tym wozie znajduje się 2-litrowa, turbodoładowana jednostka napędowa, którą umieszczono z przodu poprzecznie. Fabryczny motor miał moc 200 KM przy 5100 obr./min i moment obrotowy 280 Nm w przedziale 2800-5100 obr./min. Po wymianie ECU jednostka silnikowa ma moc 240 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 310 Nm. Na moduł sterujący nabywca musi wyłożyć 1280 euro.

JE Design Beetle 2.0 TSI Sport fot.4
JE Design Beetle 2.0 TSI Sport fot.4

Dzięki modyfikacjom nowy żuk przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,90 s (seryjny w 7,50 s) i osiąga prędkość maksymalną 230 km/h (fabryczny – 223 km/h).

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 240 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 120,97 KM/l (seryjny – 100,81 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 310 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 8,0 x 19”
  • Koła tylne: 8,0 x 19”
  • Opony przednie: 235/35 R 19
  • Opony tylne: 235/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1439 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,00 kg/KM (seryjny – 7,20 kg/KM)
  • Długość: 4278 mm
  • Szerokość: 1808 mm
  • Wysokość: 1456 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2537 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,90 s
  • Prędkość maksymalna: 240 km/hblock position=\inside6499/block
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)