Fatamorgana - Gemballa Carrera Mirage GT Matt Edition (2011)

Fatamorgana - Gemballa Carrera Mirage GT Matt Edition (2011)

Fatamorgana - Gemballa Carrera Mirage GT Matt Edition (2011)
Olgierd Lachowski
21.02.2011 09:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:19

Po prawie dwóch latach przerwy Gemballa zaprezentowała kolejny egzemplarz Porsche Carrery GT po przeróbkach. Jak zwykle auto zostało uzbrojone w zestaw spojlerów, a do tego ma nieco mocniejszy silnik niż wóz fabryczny.

Jak każdy z pozostałych, tak i ten egzemplarz Carrery Mirage GT jest wyjątkowy. To kolejne auto z linii Matt Edition, która charakteryzuje się oczywiście matowym lakierem. Co interesujące, egzemplarz numer 18 (czyli poprzednik) Mirage GT był pierwszym oficjalnie nazwanym Matt Edition, choć całą serię zapoczątkował #12 o kolorze Gun Metallic Matt. Dopiero potem części aut z matowym lakierem dodano ten fragment nazwy. Numer 18 był czarny ze srebrnymi wstawkami, tym razem postawiono na kolor niebieski z białymi akcentami nadwozia.

Gemballa Carrera Mirage GT Matt Edition fot.5
Gemballa Carrera Mirage GT Matt Edition fot.5

W kabinie pasażerskiej dominują kolory biały i czarny. Tę pierwszą barwę mają skórzane elementy na drzwiach i siedzeniach, plastikowe części na desce rozdzielczej oraz nici wykorzystane do zszywania Alcantary[sup]®[/sup]. Z kolei tapicerka z Alcantary[sup]®[/sup] jest czarna, podobnie jak szwy wykonane na skórzanych wstawkach foteli.

Poza kolorystyką auto raczej nie odbiega od pozostałych Mirage GT. Jak wszystkie seryjne i stuningowane Carrery Mirage GT ma silnik V10 o kącie rozchylenia cylindrów wynoszącym 68[sup]o[/sup]. W przypadku tego bolidu (prawdopodobnie u Gemballi ma numer 19) moc maksymalna wynosi 650 KM i jest rozwijana przy 8000 obr./min. Ciekawe, że bliźniaczy #18 w 2009 roku miał podawaną moc o 22 KM większą, ale teraz na stronie tunera widnieje przy bolidzie #18 info też o 650 KM.

Gemballa Carrera Mirage GT Matt Edition fot.8
Gemballa Carrera Mirage GT Matt Edition fot.8

Trudno powiedzieć, jak dokładnie jest z danymi technicznymi silnika, skoro co jakiś czas informacje się zmieniają. Co więcej, mówi się, że egzemplarz #01 ma moc 750 KM. Taka też była podawana na stronie internetowej pewnego salonu samochodowego w ZEA, który sprzedawał to auto. Tak czy inaczej pary pod kotłem nie brakuje, choć 9ff Carrera GT T900 ma o ponad 280 KM więcej. Maksymalny moment obrotowy w #19 wynosi 630 Nm. Tutaj też jest pewna rozbieżność, poniewż kiedyś #18 miał podawane 590 Nm, a teraz oczywiście widnieje przy nim 630 Nm.

Główną atrakcję Mirage GT stanowi rzecz jasna pakiet spojlerów, który dla każdego auta jest identyczny, ale klient ma całkowitą swobodę wyboru kolorów. Podejrzewam jednak, że jeśli ktoś bardzo by się uparł (tzn. słono zapłacił), tuner zmieniłby to i owo w spojlerach, tak żeby całkiem wyróżnić samochód.

W przeciwieństwie do ruchomego skrzydła Carrery GT w Mirage GT tylny spojler jest zamontowany na stałe, a docisk aerodynamiczny reguluje się, odpowiednio zmieniając kąt pochylenia znajdującej się na nim listwy. Ponieważ to ogromne skrzydło całkowicie zasłania widok z tyłu, wóz ma zamontowaną kamerę cofania na dachu.

Gemballa Carrera Mirage GT Matt Edition fot.2
Gemballa Carrera Mirage GT Matt Edition fot.2

Pakiet uzupełnia zestaw kół złożonych z felg 10,5 x 19” z przodu i 13,0 x 20” z tyłu z oponami Michelin 265/35 R 19 – przód oraz 335/30 R 20 – tył.

O osiągach Gemballa mówi tyle, że do 100 km/h Mirage GT powinna rozpędzić się w 3,70 s, a do 200 km/h w 9,70 s, natomiast prędkość maksymalna to ponad 335 km/h. Wieść gminna niesie, że Gemballa osiąga nawet 350 km/h, ale nikt tego w Leonberg nie potwierdza. Bez względu na to jaka ona jest rzeczywiście, Carrera GT Gemballi ma przede wszystkim cieszyć oko i dawać przyjemność z jazdy po krętych drogach czy torach, a nie być demonem prędkości. Ci, którzy szukają jeszcze lepszych osiągów, powinni udać się do warsztatów Jana Fatthauera.

Przeróbki w poprzedniku (#18) zostały wycenione na prawie 230 000 euro. Do tego klient musi zdobyć Porsche Carrera GT, które również na rynku wtórnym do tanich wcale nie należy. Niestety w przypadku tuningu tego bolidu ceny nie znam, ale przypuszczam, że jest podobna.

Gemballa Carrera Mirage GT Matt Edition fot.3
Gemballa Carrera Mirage GT Matt Edition fot.3

Gdy pojawił się samochód #01, nieżyjący już Uwe Gemballa mówił, że planuje przygotować 25 samochodów. Do tej pory zbudowano 19 sztuk (chyba że o czymś nie wiem). Był też plan przygotowania 1000-konnego wozu, ale chyba już z niego zrezygnowano, bo ani widu, ani słychu.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V10, 68supo/sup
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5733 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 650 KM przy 8000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 113,38 KM/l (seryjny – 106,75 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 630 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 10,5 x 19”
  • Koła tylne: 13,0 x 20”
  • Opony przednie: 265/35 ZR 19 Michelin Pilot Sport 2
  • Opony tylne: 335/30 ZR 20 Michelin Pilot Sport 2

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1380 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,12 kg/KM (seryjny – 2,26 kg/KM)
  • Długość: 4613 mm
  • Szerokość: 1921 mm
  • Rozstaw osi: 2730 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,70 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 9,70 s
  • Prędkość maksymalna: Ponad 335 km/hblock position=\inside8231/block

Źródło: gemballa

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)