Trzykołowy mieszczuch: Yamaha Tricity

Yamaha zaprezentowała swój trzykołowy skuter, przeznaczony do użytkowania w ruchu miejskim.

fot. materiały prasowe

Pomimo dostępności szerokiej gamy skuterów, spora liczba podróżujących wciąż przemieszcza się komunikacją miejską lub samochodami. Niemniej jednak jest, wśród nich jest także grupa osób, która jest zainteresowana skuterami, ale w kontekście zwiększonego poziomu stabilności i pewności podczas jazdy. Skutery trzykołowe mogą być zatem świetną odpowiedzią na to zapotrzebowanie.

Tricity jest zasilany nowym, chłodzonym cieczą, 4-suwowym silnikiem o pojemności 125 ccm. Napęd jest przekazywany na tylne koło za pomocą przekładni CVT. Z kolei masa motocykla ze wszystkimi płynami to 152 kg.

Ukryty za przednią owiewką system równoległoboczny ma umożliwiać kierowcy przechylenie Tricity w podobny sposób, jak to się dzieje w konwencjonalnym skuterze dwuokołowym. Elementy systemu równoległobocznego są przyłączone do widelca i główki ramy, a kiedy kierowca Tricity wchodzi w zakręt, ten system pozwala dwóm przednim kołom na równoległe nachylenie. W trakcie nachylania rozstaw dwóch przednich kół ma pozostawać niemalże taki sam.

Innym elementem jest jest użycie teleskopowego widelca typu tandem podpartego belką o dwóch odrębnych rurach dla każdego z kół. Tylne rury widelca funkcjonują jak prowadnice, podczas gdy przednie rury widelca przejmują rolę amortyzatora, oferując tłumienie o skoku 90 mm. System zawieszenia w każdym z przednich kół funkcjonuje oddzielnie, co ma zapewnić płynne i stabilne pokonywanie wyboistych nawierzchni.

Tricity został wyposażony w 14-calowe, aluminiowe przednie koła i opony 90/80–14. Z tyłu zaś skuter jest wyposażony w odlewane koło ze stopu, o średnicy 12 cali i oponę w rozmiarze 110/90–12.

Tricity jest wyposażony także w zunifukowany system hamulcowy (Unified Brake System –UBS). Układ obsługuje dwie przednie tarcze o średnicy 220 mm i tylną tarczę w rozmiarze 230 mm. Gdy kierowca użyje lewej dźwigni ręcznego hamulca, system uruchomi hamulce na tylnym kole oraz na przednich, co ma zapewnić zrównoważoną i efektywną moc hamowania. Po naciśnięciu tylko prawej dźwigni, układ włączy przednie hamulce, a po zaciśnięciu obu jednocześnie – UBS rozdzieli siłę hamowania na przedni i tylny hamulec.

Na tę chwilę cena skutera oraz data wejścia do sprzedaży, nie są znane.

Zobacz również: Misja Wisła - odcinek 4 - Wielki Finał

Yamaha Tricity — galeria zdjęć

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Motocykle:

Ikona lat 80. powraca: Yamaha Yard Built XV950 Pure Sports Podsumowanie kwietnia w sporcie motocyklowym 23 000 km na BMW R12 z 1939 roku Julia RS 600: pierwszy polski motocykl elektryczny do Gymkhany Honda CB500X z nowym turystycznym siedzeniem Jak skutecznie pozbyć się motocyklistów? Dwie elektryczne nowości Yamahy: PES1 i PED1 Nowe motocykle BMW: pierwsze jazdy na Torze Jastrząb Z dedykacją dla mistrza: MV Agusta F3 AGO Przyczyny wypadków motocyklistów wg MSW Suzuki SV 650S 2007 - test motocykla używanego Bardzo stylowy motocykl elektryczny: Johammer J1 Piekielnie mocna Vespa z Niemiec Dwa nowe choppery w World of Warcraft Jazda na mokro: bezpiecznie motocyklem w deszczu Technologia OLED w motocyklach BMW MV Agusta trafi do Fiata? [aktualizacja] Prawo jazdy kat. B również dla motocykli? Miejski naked w nowej stylizacji: Suzuki GSR 750 SE Pierwszy trening Pin-Up Racing Team Luksusowy motocykl Lauge Jensen i Kahn Design Startuje produkcja BMW C Evolution Dziecko mangi i anime: Honda NM4 Vultus [aktualizacja] Znamy trasę Rajdu Dakar 2015