Julia RS 600: pierwszy polski motocykl elektryczny do Gymkhany

Przez wielu pojazdy elektryczne uważane są za przyszłość motoryzacji. Coraz częściej światu przedstawiane są nowe propozycje producentów. Nad pomysłami zazwyczaj pracująę sztaby ludzi. A jak się okazuje, nie zawsze tak trzeba. Przykładem jest motocykl elektryczny z polskiego podwórka - Julia RS 600, przygotowany do rywalizacji w Gymkhanie. Jego autorem jest Krzysztof “Chris” Kupiec z Krakowa.

fot. z archiwum Krzysztofa Kupca

Konstrukcja Julii została oparta na ramie z włoskiego motocykla Gilera MX1. Silnik został sprowadzony z USA, gdzie jest produkowany z przeznaczeniem dla skuterów, czy kosiarek do trawy. Z kolei montaż baterii, sposób mocowania silnika oraz układ zasilania energią są autorskimi pomysłami Chrisa.

Jakie są parametry tego motocykla? Przede wszystkim, należy zaznaczyć, że zostały one całkowicie zaplanowane tylko i wyłącznie do udziału w zawodach Gymkhany, a nie np. do codziennego użytkowania w ruchu miejskim. Moc to 20 KM, a wartość momentu obrotowego to 57 Nm. Jak twierdzi Chris, daje to 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego na kole. Poza tym, ekwiwalent spalania wynosi 0,6 l/100 km.

Warto wiedzieć, że kluczowymi elementami podczas zawodów Gymkhany jest przyspieszenie, umiejętne dohamowanie do przeszkody, złożenie przy niskich prędkościach, zapamiętanie trasy oraz szybkie powstanie po upadku. Chris starał się zatem, by parametry motocykla mogły jedynie mu pomóc w wykonaniu tych działań.

Prace nad tym motocyklem trwały prawie rok, a całość finansowana była jedynie przez jego autora. Niemniej jednak, podczas budowy maszyny korzystał on z pomocy swoich nieocenionych przyjaciół oraz rodziny.

Swój debiut Julia RS600 miała w ubiegłym roku podczas zawodów Gymkhany w Szczecinie. Mimo tego, że wystąpiła tam poza konkurencją, to skupiła wokół siebie wielu fanów motoryzacji. W tym roku Chris planuje jednak wziąć udział w rywalizacji i udowodnić, że motocykle elektryczne to motocykle konkurencyjne.

Co o sobie mówi Chris?

Zobacz również: Nowy Peugeot 308 SW i 308 GTi - podsumowanie serii testów

Zawsze doskonalę się w kwestiach zawodowych jak i hobbystycznych. Dlatego biorę udział w różnego rodzaju zawodach mających na celu poprawę umiejętności jeździeckich. W 2012 roku zdobyłem 2 miejsce w Warszawskim Rajdzie Motocyklowym oraz 24 miejsce w klasyfikacji ogólnej (ponad 100 zawodników) zawodów Honda Gymkhana. W 2013 roku zająłem 3 miejsce w Warszawskim Rajdzie Motocyklowym oraz zostałem Wicemistrzem Okręgu Warszawskiego PZM w Motocyklach Zabytkowych PRE 1985.

Julia RS 600 — galeria zdjęć

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Motocykle:

Honda CB500X z nowym turystycznym siedzeniem Jak skutecznie pozbyć się motocyklistów? Dwie elektryczne nowości Yamahy: PES1 i PED1 Nowe motocykle BMW: pierwsze jazdy na Torze Jastrząb Z dedykacją dla mistrza: MV Agusta F3 AGO Przyczyny wypadków motocyklistów wg MSW Suzuki SV 650S 2007 - test motocykla używanego Bardzo stylowy motocykl elektryczny: Johammer J1 Piekielnie mocna Vespa z Niemiec Dwa nowe choppery w World of Warcraft Jazda na mokro: bezpiecznie motocyklem w deszczu Technologia OLED w motocyklach BMW MV Agusta trafi do Fiata? [aktualizacja] Prawo jazdy kat. B również dla motocykli? Miejski naked w nowej stylizacji: Suzuki GSR 750 SE Pierwszy trening Pin-Up Racing Team Luksusowy motocykl Lauge Jensen i Kahn Design Startuje produkcja BMW C Evolution Dziecko mangi i anime: Honda NM4 Vultus [aktualizacja] Znamy trasę Rajdu Dakar 2015 Elektryczny superbike: Mugen Shinden San Trasy motocyklowe na świecie, którymi chciałbyś jeździć Nowy motocykl BMW: S1000F [aktualizacja] Tor w Lublinie jednak otwarty w 2014!