15 lat Skody w Polsce!

15 lat Skody w Polsce!

skoda
skoda
Michal Grygier
13.08.2009 13:56, aktualizacja: 02.10.2022 18:14

Ciekawe zestawienie przesłała do nas Skoda, która na naszym rynku znajduje się już od 15 lat. Zobaczcie jak zaczynała, jak się rozwijała i gdzie skończyła.

Nie mogę się powstrzymać - a Skodą mógłby być Polonez!!! FSO dało... ciała!

Ciekawe zestawienie przesłała do nas Skoda, która na naszym rynku znajduje się już od 15 lat. Zobaczcie jak zaczynała, jak się rozwijała i gdzie skończyła.

Nie mogę się powstrzymać - a Skodą mógłby być Polonez!!! FSO dało... ciała!

1994–1995

  1. W grudniu 1994 roku Skoda Auto Polska zostaje oficjalnym przedstawicielem producenta samochodów marki Skoda w Polsce. W zakładach Volkswagen Poznań rozpoczyna się montaż Skody Favorit w kilku wersjach nadwozia.
  1. Skoda Felicia zostaje przebojem roku 1995.
  1. Pierwsza konferencja prasowa Skoda Auto Polska podczas Targów Motoryzacyjnych w Poznaniu.
  1. Na początku 1995 roku na Torze Poznań sprawdzone zostają możliwości nowego modelu: Skody Felicia. Model ten prezentowany jest także na Międzynarodowych Targach Poznańskich.
  1. Pierwszy Kongres Dealerów Skoda Auto Polska na Międzynarodowych Targach Poznańskich, w którym uczestniczą ludzie pełni zapału i wiary w dobrą przyszłość.
  1. W październiku 1995 roku w Legnicy zostaje zaprezentowana Skoda Felicia Combi, która już w następnym roku wchodzi na polski rynek.

Rok 1996

  1. Na rynek zostają wprowadzone dwa nowe modele: Skoda Felicia Combi i Skoda Felicia Pick-up. Przez 7 lat wytworzono aż 351 905 egzemplarzy Skody Felicia Combi, a Skoda Felicia Pick-up była produkowana w czterech wersjach nadwoziowych (z otwartą skrzynią, Midi, Hardtop-standardi oraz Hardtop-plus). Zaproponowane nowości wzbudzają ogromne zainteresowanie.
  1. Skoda Felicia zdobywa tytuł samochodu roku w konkursie organizowanym przez polską edycję magazynu „Playboy”.
  1. Skoda Auto Polska zdobywa tytuł Importera Roku w konkursie Skoda Auto.

1997–1998

  1. Premiera Skody Octavia, tajemniczy dotąd model okazuje się ogromnym sukcesem rynkowym. Pokazuje, że estetyka i funkcjonalność mogą współistnieć w jednym modelu. Właśnie to połączenie daje marce wysoki prestiż i dobre recenzje użytkowników. Dzięki Octavii Skoda umacnia swoją pozycję na europejskim rynku motoryzacyjnym. W 1998 roku wprowadza na rynek model Skoda Octavia Combi.
  1. Uroczyste otwarcie nowej, przestronnej siedziby Skoda Auto Polska przy ul. Warszawskiej w Poznaniu (czerwiec 1998).

Rok 1999

  1. Prezentacja nowej Skody Octavii Laurin & Klement (to najbardziej ekskluzywny model Octavii). Najwyższej jakości materiały wykończenia wnętrza oraz harmonia pomiędzy elementami kabiny pasażerskiej dają poczucie luksusu. Wszystko wykonane jest z uznaniem dla wyrafinowanego smaku i w trosce o przyjemność z jazdy.
  1. We współpracy z polskim legendarnym kolarzem Czesławem Langiem powstaje cykl rowerowych wyścigów górskich Skoda Auto Grand Prix MTB. Wypromowani podczas turnieju polscy zawodnicy osiągają spektakularne sukcesy na międzynarodowych imprezach sportowych. W cyklu wyścigów Skoda Auto Grand Prix MTB bierze udział Maja Włoszczowska (przyszła polska wicemistrzyni olimpijska MTB z Pekinu 2008).
  1. Atmosfera wyścigu jest sprzyjająca. Skoda Auto Polska uzyskuje najwyższą sprzedaż na rynku motoryzacyjnym (44 922 samochodów), będącą rekordem w dotychczasowej historii firmy.

Rok 2000

  1. Polska premiera Skody Fabia podczas MTM w Poznaniu. Nowy model Skody staje się przebojem rynku i tym samym zdobywa Grand Prix „Autopremiera 2000” w plebiscycie tygodnika „Motor” oraz programu 1 Polskiego Radia.
  1. Detlef Wittig odbiera nagrodę „Złota Felga” z rąk Jerzego Iwaszkiewicza, przyznaną Skodzie Fabia przez polskich dziennikarzy w konkursie „Złota Felga - Auto Roku 2000”.
  1. Jubileusz pięciolecia istnienia firmy obchodzony jest na uroczystym balu, na który przybyło wielu znamienitych gości. Nie zabrakło wszystkich autoryzowanych dealerów Skoda Auto Polska, dzięki którym firma ma zapewnione miejsce w czołówce polskiej motoryzacji.

Rok 2001

  1. Zainteresowanie modelem Skoda Octavia rośnie, modelowi przyznawane są kolejne nagrody. W plebiscycie „Autopremiera 2001” Octavia zostaje doceniona za funkcjonalność, a dziennikarze wręczają jej nagrodę w konkursie „Złota Felga”. Wielkim promotorem tego sukcesu był długoletni wiceprezes, Libor Myska.
  1. Powstaje sportowy team Skoda Auto, który sprawdza się w ekstremalnych warunkach i już 2002 roku zwycięża w rajdach samochodowych. Skoda Fabia 1.4 16V zdobywa mistrzostwo Polski w klasie N1.

Rok 2002

  1. Tradycja tworzenia luksusowych samochodów, trwająca od 1895 roku, zobowiązuje firmę do szczególnej dbałości nie tylko o funkcjonalność, ale też o elegancję i prestiż. Dowodem na to jest premiera Skody Superb - samochodu łączącego najlepsze tradycje z nowoczesną technologią.
  1. Premiera Skody Superb w Teatrze Polskim w Warszawie. Auto najwyższej klasy zdobywa nagrodę miesięcznika „Playboy” w kategorii Auto dla menadżerów. Skoda Superb nawiązuje do najpiękniejszych tradycji fabryki Laurin & Klement.
  1. Rozpoczyna się współpraca z Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym. Skody Octavie 4x4 trafiają na trudne, górskie szlaki i wspierają pracę ratowników jednej z najstarszych organizacji ratownictwa górskiego na świecie.

Rok 2003

  1. Skoda Fabia to najczęściej kupowany model samochodu w Polsce w 2003 roku. Modele Fabia, Octavia i Superb osiągają najwyższe wyniki sprzedaży w historii swojej obecności na polskim rynku.
  1. Polska premiera sportowych wersji Skody, które kontynuują ponad stuletnią tradycję sportową firmy (Fabia WRC i Fabia RS). Na polskich trasach rajdowych debiutuje również Skoda Fabia TDI.

Rok 2004

  1. Z okazji 10-lecia swojego istnienia Skoda Auto Polska organizuje I Międzynarodowy Zlot Użytkowników Skody. W jednym miejscu gromadzą się miłośnicy samochodów czeskiej marki z całej Polski i z Europy. Zlot ubarwia parada najpiękniejszych zabytkowych i współczesnych aut marki Skoda.
  1. Uroczysta gala z okazji 10-lecia istnienia Skoda Auto Polska. Dzięki rozsądnej i przemyślanej strategii firma osiągnęła tytuł wicelidera polskiego rynku motoryzacyjnego. Wręczenie prestiżowych nagród „Octavius 2004”.
  1. Skoda Auto Polska pokazuje, że zależy jej nie tylko na sprzedaży samochodów, ale również na funkcjonowaniu w bezpiecznym, ekologicznym środowisku (powstaje Szkoła Auto Skody, która cieszy się wśród kierowców wielką popularnością).

Rok 2005

Skoda świętuje 100-lecie produkcji samochodów. Ważną częścią obchodów jubileuszu jest ekspedycja pięciu zasłużonych dla historii marki modeli przez dziesięć europejskich krajów. Trasa Skoda European Tour liczy prawie 5 tys. kilometrów. Ma swój początek i koniec w Czechach, a przebiega przez Polskę, Niemcy, Belgię, Wielką Brytanię, Francję, Włochy, Austrię, Węgry i Słowację.

Rok 2006

Skoda Auto wprowadza do sprzedaży swój najnowszy model (Roomster) i prezentuje go w 17 dużych miastach znajdujących się w 11 europejskich krajach. Trwający trzy miesiące Skoda Roomster Roadshow zakończył się wielkim finałem w historycznym centrum Pragi.

Rok 2007

Fabia nr 1 wśród najchętniej kupowanych samochodów na rynku polskim. Dzięki temu modelowi Skoda Auto Polska staje się liderem sprzedaży samochodów w naszym kraju.

Rok 2008

  1. Po wielu owocnych latach zarządzania firmą Skoda Auto Polska odchodzi jej dotychczasowy prezes Leszek Płonka. Kierowana przez niego spółka stała się jedną z najdynamiczniej rozwijających się polskich firm branży motoryzacyjnej. Miejsce Leszka Płonki w zarządzie Skoda Auto Polska zajmuje Łukasz Zadworny.
  1. W Danii, ojczyźnie nowoczesnego wzornictwa i praktycznych przemyślanych rozwiązań, odbywa się dziennikarska prezentacja nowej Skody Superb.
  1. W połowie września na rynku pojawiają się Fabia i Superb w wersji GreenLine. Specjalną prezentację tej nowoczesnej i ekologicznej linii Skoda Auto Polska przeprowadza w środkowej Szwecji. To idealne miejsce do bliższego poznania "zielonych" modeli Skody (Skandynawowie są prekursorami ekologicznych rozwiązań w motoryzacji). Podczas prezentacji goście nie tylko poznają ekologiczne rozwiązania zastosowane w Skodzie Fabia i Superb GreenLine, ale także tajniki Eco Drivingu.
  1. Skoda Auto Polska organizuje testy nowej Skody Octavia oraz Superba w Słowenii pod hasłem „Skoda Inspiracje”. Zaproszeni goście mają wyjątkową okazję testowania zarówno nowego Superba, jak i odświeżonej Skody Octavia na jednym z najpiękniej położonych torów doskonalenia techniki jazdy w Europie. Podczas spotkania prezentowana jest również unikatowa wystawa fotograficzna przedstawiająca stylistykę i design Skody w ponad 100-letniej historii marki.

Rok 2009

  1. Prezentacja najnowszego Superba z napędem na cztery koła i silnikiem 3.6 V6 w okolicach austriackiego Salzburga. Superb bez najmniejszych problemów przechodzi testy na oblodzonych, niebezpiecznych alpejskich szlakach. Auto spisuje się doskonale, zapewniając kierowcy i pasażerom ponadprzeciętne bezpieczeństwo i niezapomniane wrażenia z jazdy.
  1. Podczas salonu samochodowego w Genewie Skoda prezentuje kompaktowego, atrakcyjnie stylizowanego SUV-a. Jest to pierwszy model czeskiej marki z segmentu Sport Utility Vehicle.
  1. Octavia, jako najlepiej sprzedający się obecnie w skali globalnej model Skody, świętuje swoje 50-te urodziny. Produkcja następcy Skody 440, znanej również pod nazwą Spartak, rozpoczęła się w styczniu 1959 r. Uroczysty, złoty jubileusz Skoda Octavia obchodzi w swoim ojczystym kraju (Czechy).
  1. Szkoła Auto Skody nie tylko uczy swych kursantów, ale także z pomocą telewizji TVN i TVN Turbo propaguje pozytywne zachowania i zwyczaje za kierownicą. Obecnie w ofercie Szkoły są następujące kursy: Safe-Driving, Eco-Driving, Offroad-Driving, Przyjazne Auto i L-Driving (dwa ostatnie są skierowany do osób niepełnosprawnych).
  1. Skoda Auto Polska obejmuje patronat nad kolejną już edycją kulturalnej imprezy „Noc muzeów”, dzięki czemu do ekspozycji w Warszawie dołącza wystawa czeskiej marki. W warszawskim Muzeum Techniki można obejrzeć wystawę składającą się z ekspozycji "100 lat designu Skody", która prezentuje, jak w ciągu ostatniego wieku zmieniały się modele czeskiej marki, oraz "Historia plakatu reklamowego", czyli opowieść o reklamach Skody począwszy od 1905 r.
  1. Z myślą o ludziach, którym nigdy nie brakuje pomysłów i dlatego nie lubią tracić czasu, Skoda stworzyła program „Wiesz co dobre”, który rekomenduje wartościowe filmy i spektakle oraz interesujące przedsięwzięcia artystyczne i ciekawe wydarzenia kulturalne.
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)