Zwiększenie sprzedaży, brak SUV‑a w ofercie - plany McLarena
CEO McLarena Mike Flewitt powiedział, że przedsiębiorstwo nie zamierza budować crossovera ani SUV-a. Co więc planuje brytyjska marka?
Porsche już od dawna ma w swojej ofercie SUV-a, do którego niedawno dołączył zresztą mniejszy brat. Niedługo na rynku pojawią się także Jaguar i Bentley plasowane we wspomnianym segmencie. Wreszcie o SUV-ie poważnie myśli Lamborghini (Urus). Na tle tych producentów McLaren się wyróżnia.
Mike Flewitt w rozmowie z AutoNews stwierdził, że wszyscy w McLarenie „wierzą, że produkują najlepsze samochody sportowe na świecie” i że przedsiębiorstwo „pozostanie skoncentrowane na tylko takich autach”. Jakie są konkretne plany marki na przyszłość? W skrócie: premiera nowego/odświeżonego auta co rok. W przyszłym roku w gamie pojawi się podstawowy model, czyli zapowiadany P13.
McLaren chce też zwiększyć sprzedaż swoich aut. W zeszłym roku właścicieli znalazło 1400 brytyjskich sportowców. Celem na 2014 rok jest sprzedanie 1600 aut. O wiele ciekawsza jest jednak prognoza długoterminowa. McLaren zakłada, że do 2017 roku jego roczna sprzedaż będzie wynosić ok. 4000 sztuk.