Toyota & Nokia uczą jeździć?! Możliwe...

Toyota & Nokia uczą jeździć?! Możliwe...

toyota
toyota
Michal Grygier
24.08.2009 06:00, aktualizacja: 02.10.2022 18:19

Toyota i Nokia zorganizowały na terenie autodromu w Sochaczewie zajęcia z bezpieczeństwa i doskonalenia jazdy - korzystając z doświadczeń i technologii obu firm. O co chodzi?

Toyota i Nokia zorganizowały na terenie autodromu w Sochaczewie zajęcia z bezpieczeństwa i doskonalenia jazdy - korzystając z doświadczeń i technologii obu firm. O co chodzi?

Akademia Jazdy Toyoty przeznaczona jest dla wszystkich, którzy chcą poprawić technikę jazdy i przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa własnego, swoich najbliższych i pozostałych uczestników ruchu drogowego.

Zajęcia odbywają się na największym w Polsce specjalnym autodromie wyposażonym w nawadniane płyty poślizgowe. Warunki techniczne, wielkość płyt poślizgowych – 100 x 20 m – i strefy bezpieczeństwa, pozwalają na wykonywanie niektórych ćwiczeń na płycie poślizgowej z prędkością nawet 100 km/h. Co ważne, jest to prędkość realna, z jaką często poruszamy się na co dzień. Na płycie poślizgowej w ekstremalnych warunkach instruktorzy doprowadzają do takich właśnie – realnych – sytuacji i uczą, jak sobie z nimi radzić.

Podstawowe szkolenia są prowadzone na Toyotach Auris. Nad przebiegiem zajęć czuwają specjaliści i instruktorzy których zadaniem jest doskonalenie techniki jazdy kursantów oraz szlifowanie ich zakresu wiedzy technologicznej.

W trakcie jednego z takich kursów można było zapoznać się z funkcjonowaniem zaawansowanych systemów bezpieczeństwa Toyoty takich jak:

Aktywny tempomat AAC,

który dzięki zastosowaniu radaru nie tylko utrzymuje stałą, narzuconą przez kierowcę prędkość, ale również reaguje np. na hamujące auta poprzedzające kontrolując dystans, Systemy utrzymywania toru jazdy Lane Departure Warning (LDW) i Lane Keeping Assist (LKA).

Obydwa systemy dbają, by kierowca nie zjechał z drogi. LDW ostrzega kierowcę przed opuszczeniem danego pasa ruchu, natomiast LKA automatycznie utrzymuje dany pasa ruchu, poprzez skręcanie kierownicą, delikatnie naprowadzając samochód na prawidłowy tor jazdy.

toy
toy

Nowością jest tutaj zestaw HF-510 którego można używać nie tylko w aucie, ale także w biurze czy domu. Zestaw ten będzie możliwy do kupienia od września.

Szczerze mówiąc, bardziej sobie cenię technologię Toyoty niż Nokii...

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)