To już jest koniec - Astra II Classic (R.I.P)

To już jest koniec - Astra II Classic (R.I.P)

opel-2
opel-2
Michal Grygier
28.08.2009 05:15, aktualizacja: 02.10.2022 18:21

To już jest koniec! Skończyło się. Finito! Wczoraj o godzinie 13:30 wyprodukowana została ostatnia Astra II Classic. W kolorze srebrnym, z benzynową jednostką napędową 1,4 litra, w nadwoziu hatchback... Żal.

To już jest koniec! Skończyło się. Finito! Wczoraj o godzinie 13:30 wyprodukowana została ostatnia Astra II Classic. W kolorze srebrnym, z benzynową jednostką napędową 1,4 litra, w nadwoziu hatchback... Żal.

Produkcję tego modelu uruchomiono w Gliwicach 3 października 2003 roku, kiedy po rekordowym czasie sześciu miesięcy intensywnych przygotowań, pierwszy samochód opuścił hale produkcyjne zakładu. Astra II Classic była produkowana w czterech wersjach nadwoziowych: sedan, 5-drzwiowy hatchback, kombi oraz delivery van. Ponad 83% produkcji tego modelu trafiło na eksport, przede wszystkim na rynki Europy Środkowej i Wschodniej, ale również do Australii, Nowej Zelandii oraz niektórych krajów Afryki, Ameryki Południowej i Azji, co pozytywnie wpłynęło na rozwój polskiej gospodarki oraz jej bilansu handlowego. O sukcesie tego modelu świadczy fakt, że w czasie całego okresu produkcyjnego gliwicki zakład opuściło 243 993 sztuki tego samochodu.

opel-1
opel-1

Nowa Astra w wersji hatchback (5-drzwiowa) produkowana będzie na jednej linii produkcyjnej z pozostałymi modelami - Astrą III sedan oraz Zafirą. W ramach przygotowań do produkcji tego nowego samochodu kompaktowego, wydział tłoczni  został rozbudowany o ok. 4 000 m2. Zainstalowano nową linię pras oraz kompaktową prasę wielostopniową - obydwie całkowicie zrobotyzowane. Po udanych próbach tłoczenia paneli do nowej Astry, rozpoczęto regularne dostawy pierwszych elementów nadwozia do zakładów w Ellsmere Port oraz na potrzeby produkcji własnej.

Ze względu na bardzo zaawansowaną strukturę karoserii znacznie rozbudowana została linia produkcyjna na wydziale Spawalni. Powstała oddzielna, w pełni zrobotyzowana, część linii głównej dla nowego modelu. Zapewnia ona pełną elastyczność i najwyższą jakość produkcji. Łącznie na Spawalni zostało zamontowanych 90 nowych robotów, a  sam wydział rozbudowano o ok. 6 000 m2.

Na wydziale Lakierni powstała nowa stacja 6 robotów do uszczelnień karoserii oraz został wydłużony piec zabezpieczenia antykorozyjnego, tzw. kataforezy. Z kolei na wydziale Montażu Głównego wprowadzono nowe rozwiązania z zakresu elektroniki stosowanej, związane z wyższy stopień informatyzacji nowej Astry. Zmiany te wynikały ze zwiększonych wymagań technicznych i jakościowych nowego modelu.

opel
opel

Nowy model będzie miał swoją premierę podczas najbliższych Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie, które rozpoczynają się 17 września br. Dwa egzemplarze  ekspozycyjne tego modelu, specjalnie na to wydarzenie, przygotowane zostały przez zakład w Gliwicach. Nowa Astra będzie najbardziej zaawansowanym technicznie samochodem seryjnym produkowanym w Polsce.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)