Najoszczędniejszy Golf wszechczasów!

Najoszczędniejszy Golf wszechczasów!

VW Golf Bluemotion
VW Golf Bluemotion
Michal Grygier
11.11.2009 05:50, aktualizacja: 02.10.2022 18:54

Oto najoszczędniejszy Golf kiedykolwiek wyprodukowany przez Volkswagena. Świetna informacja, prawda? A co to dokładnie oznacza? Otóż, że w tym segmencie jeszcze nie było samochodu, który zszedłby poniżej 4 litrów na 100 km...

Oto najoszczędniejszy Golf kiedykolwiek wyprodukowany przez Volkswagena. Świetna informacja, prawda? A co to dokładnie oznacza? Otóż, że w tym segmencie jeszcze nie było samochodu, który zszedłby poniżej 4 litrów na 100 km...

Stary, nowy VW Golf BlueMotion ze średnim zużyciem paliwa 3,8 litra przekracza magiczną granicę czterech litrów (emisja CO2 wynosi 99 g/km). Napędzany będzie nowym silnikiem z turbosprężarką i wtryskiem Common Rail o pojemności 1,6 litra. Czterocylindrowa, czterozaworowa jednostka napędowa o mocy 77 kW/105 KM rozwija maksymalny moment obrotowy 250Nm już przy 2000 obrotów.

Golf BlueMotion pierwszą setkę osiąga w czasie 11,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. Całkiem nieźle. Rozszerzone wyposażenie seryjne, obok elementów należących do BlueMotion Technologies (w tym między innymi systemu Start-Stop i rekuperacji), obejmuje detale opracowane wyłącznie dla Golfa BlueMotion.

Czym się najbardziej różni?

Wygląd zewnętrzny

Z zewnątrz nowy Golf BlueMotion różni się od wersji podstawowej następującymi elementami: zmodyfikowaną osłoną chłodnicy z dodatkowymi chromowanymi listwami, zderzakami i elementami poszerzającymi progi w stylistyce R-Line, 15-calowymi kołami ze stopu metali lekkich z oponami zoptymalizowanymi pod względem oporów toczenia (195/65), przyciemnionymi tylnymi światłami, spojlerem na krawędzi dachu nawiązującym do GTI oraz napisami BlueMotion na osłonie chłodnicy i tylnej pokrywie. Podobnie jak dwa inne nowe modele BlueMotion, także Golf jest dostępny w specjalnym kolorze Glacier Blue metallic.

Wnętrze

We wnętrzu można znaleźć między innymi zmodyfikowany materiał tapicerki siedzeń (deseń Scout w nowej szacie graficznej z niebieskimi elementami kolorystycznymi), komputer pokładowy MFA z funkcją informująca o optymalnym biegu, chromowane aplikacje przy elementach regulacji lusterek, szyb i pokrętle świateł. Klimatyzacja poprawiająca komfort, mimo działań zmierzających do ograniczenia zużycia, także jest elementem wyposażenia nowego Golfa BlueMotion. Seryjny jest również układ wspomagający kierowcę przy ruszaniu pod górę.

Silnik

Czterocylindrowy, czterozaworowy silnik z wtryskiem Common Rail ma doskonałe właściwości akustyczne, jest dynamiczny, zużywa mało paliwa i emituje niewiele substancji szkodliwych. Pod względem technicznym ten TDI o pojemności 1598 cm3 reprezentuje najwyższy standard na rynku. System Common Rail wtryskuje olej napędowy bezpośrednio do komory spalania pod ciśnieniem 1600 barów. Specjalne piezoelektryczne aktuatory dokładnie sterują wielokrotnymi wtryskami oraz ilością paliwa. W celu jak największej redukcji tarcia wewnętrznego silnika zoptymalizowano mechanizm korbowy, mechanizm zaworów i pompy oleju. Kwadratowy stosunek średnicy cylindra i skoku pozwala na uzyskanie minimalnych strat na tarcie.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)