Renault Twingo RS na początek rajdowej kariery

Renault Twingo RS na początek rajdowej kariery

Renault Twingo RS na początek rajdowej kariery
Bartosz Pokrzywiński
07.12.2009 17:30, aktualizacja: 02.10.2022 19:10

Konkursowa Jazda Samochodowa (KJS) to idealny sposób na rozpoczęcie swojej przygody z motosportem. Po wyrobieniu licencji możemy pomyśleć o startowaniu w "normalnych" zawodach. I tu pojawia się pytanie - jaki samochód wybrać? Z propozycją wychodzi Renault oferując całą rodzinę rajdówek.

Oddział francuskiej marki specjalizujący się w sporcie samochodowym wypuścił nowy pakiet, który przeobraża Renault Twingo RS w iście rajdowe auto. Dostępne są dwie możliwości modyfikacji - R1 oraz R2.

Ile pieniędzy potrzebujemy i co otrzymujemy w zamian?

Jak już wspomniałem są to pakiety, a więc koniecznością jest zakup Twingo RS. Sympatyczny maluch z 16-zaworowym silnikiem 1.6 o mocy 133 koni mechanicznych dostępny jest u nas za 51.700 złotych. Jeżeli już chcemy odnosić konkretne rezultaty to najbardziej opłacalnym będzie zestaw R2. Za równowartość 27.990 euro plus podatek nasze Twingo będzie zupełnie innym autem.

Silnik zostanie wzmocniony do 160 koni mechanicznych oraz 160Nm momentu obrotowego, we wnętrzu znajdzie się klatka bezpieczeństwa, kubełkowe fotele, pasy szelkowe, wyświetlacz LED oraz co najważniejsze auto dostanie dodatkowo sportową kierownicę, sekwencyjną skrzynię biegów zamontowaną przy kierownicy, hydrauliczny hamulec ręczny oraz wyczynowe sprzęgło.

Sportowe zawieszenie ze sporym zakresem regulacji, w zależności od stylu jazdy oraz potrzeb kierowcy, zadba o dobrą trakcję, a wentylowane tarcze hamulcowe zapewnią bezpieczeństwo w ekstremalnych warunkach.

Zestaw R1 będzie świetną propozycją dla tych, których nie stać na mocniejszą wersję R2. Twingo Renaultsport R1 dysponuje mocą 133 koni mechanicznych, ale we wnętrzu nie zabraknie klatki bezpieczeństwa. Tutaj jednak nie możemy liczyć na skrzynię sekwencyjną, czy też hydrauliczny hamulec bezpieczeństwa. Renault nie podało jeszcze ceny słabszego pakietu.

Dla wszystkich, którzy zdecydują się na zakup opcji R2, francuski producent przewidział rabat na samo auto (seryjne Twingo RS), za które zapłacić trzeba będzie wówczas 10.990 euro plus podatki. Dla bardziej wymagających Renault oferuje jeszcze większe Clio Maxi lub R3 (takim jeździł Robert Kubica).

Oba pakiety będą dostępne od kwietnia 2010, z pełną homologacją FIA.      

[block position="inside"]9486[/block]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)