Dacia Duster 4x4: Łada Niva naszych czasów

Dacia Duster 4x4: Łada Niva naszych czasów

Dacia Duster
Dacia Duster
Mateusz Gajewski
10.12.2009 13:00, aktualizacja: 02.10.2022 19:24

Łada Niva to prawdziwy off-roadowy samochód, który naprawdę potrafi wiele. Udowodnili to m.in. panowie z Top Gear kiedy wybrali Nivę najlepszym samochodem komunistycznych czasów. Mieli w tym sporo racji - sam wielokrotnie widziałem Łady Nivy, które radziły sobie w trudnych sytuacjach. Czy pojazd, który powstał z przymierza Renaulta z Nissanem będzie choć w połowie tak dobry jak Niva? Ciężko jednogłośnie stwierdzić. Pewnym jest, że Dacia Duster 4x4 wygląda naprawdę obiecująco.

Łada Niva to prawdziwy off-roadowy samochód, który naprawdę potrafi wiele. Udowodnili to m.in. panowie z Top Gear kiedy wybrali Nivę najlepszym samochodem komunistycznych czasów. Mieli w tym sporo racji - sam wielokrotnie widziałem Łady Nivy, które radziły sobie w trudnych sytuacjach. Czy pojazd, który powstał z przymierza Renaulta z Nissanem będzie choć w połowie tak dobry jak Niva? Ciężko jednogłośnie stwierdzić. Pewnym jest, że Dacia Duster 4x4 wygląda naprawdę obiecująco.

Gdybym miał określić ten pojazd jednym, krótkim zdaniem, to rzekłbym iż jest to SUV przeznaczony dla mas. Według przedstawicieli firmy Renault, Dacia Duster ma być pojazdem, który łączy w sobie funkcjonalność zwykłego auta z możliwościami samochodu off-roadowego. Choć cena modelu będzie zbliżona do ceny aut miejskich (np. Fiesta), to jego walory jak ilość przestrzeni czy możliwości bardziej pasują do kompaktowych modeli z segmentu C.

Duster ma 4,31-metra długości i 1,82-metra szerokości. Oznacza to, że wymiary modelu są niemal identyczne, jak odświeżonego QashQai'a. Pod maskę Dustera trafią jednostki benzynowe (1,6 litra 110 lub 85KM) oraz diesla (105KM cDi), a wszystkie będą oferowane wraz z napędem na jedną oś lub wszystkie cztery koła.

System 4x4 zapożyczony od Nissana może pracować w trzech trybach: auto, gdzie moc jest automatycznie dostrajana w zależności od przyczepności; lock, gdzie 50% mocy przechodzi wciąż przez tylną oś; 4x2, gdzie jedynie dwa koła napędzają pojazd w celu uzyskania jak najlepszej ekonomii paliwowej.

W zależności od rynku Duster ma być oferowany wraz z systemami ABS, EBD, EBA oraz przednimi i bocznymi poduszkami powietrznymi. Sprzedaż w Europie oraz innych regionach występowania (Turcja, Algieria, Maroko) ma się rozpocząć wiosną 2010 roku. Później Duster trafi także na inne rynki (m.in. Ukraina, Syria, Izrael, Egipt).[block position="inside"]9470[/block]

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)