MotoGP wraca do silników 1000 cm3

11 grudnia Komisja Grand Prix rozpatrzyła wnioski FIM, Dorna, IRTA i MSMA, dotyczące zmian w regulaminie wyścigów na kolejne sezony. Efekt? Przyjęto program “basic concept for MotoGP”, który zakłada, że w 2012 roku klasa premium MotoGP powróci do silników o pojemności 1000 cm³. Wiadomość ta ucieszyła zarówno szefów teamów jak i sportowców.

Program, o którym wspomniałem we wstępie, zawiera wstępne założenia dotyczące nowych regulacji klasy premium MotoGP. W tym dokumencie możemy przeczytać, że między innymi silniki motocykli mogą mieć maksymalnie 4 cylindry. Oficjalna strona internetowa MotoGP podaje, że wkrótce odbędą się kolejne spotkania z Carmelo Ezpeletą, by dopracować wszystkie szczegóły.

Decyzja o przejściu z silników o pojemności 990 cm³ na 800 cm³ została uznana przez wielu za poważny błąd. Przede wszystkim jednostki o mniejszej pojemności były mniej żywotne. Podnosiło to koszty utrzymania teamu w stawce, a w dobie kryzysu ekonomicznego, który uderzył w ten sport stanowiło poważny problem dla wielu załóg.

Największa gwiazda MotoGP - Valentino Rossi jest zadowolony z komunikatu Komisji. Podobnie amerykańscy motocykliści, ponieważ od czasu zwycięstw Nicky'ego Haydena w 2006 nie osiągnęli oni znaczących sukcesów. A Hayden jeździł wtedy na maszynie z silnikiem 990 cm³. Poza tym w stawce pojawił się nowy Amerykanin - Ben Spies, który już wielokrotnie dobrze jeździł na motocyklu klasy 1000 cm³. Wygląda na to, że wkrótce zawody MotoGP będą niezwykle interesujące!

Źródło: Motorcycle-usa.com

Zobacz również: Hot B War - test

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Mitsubishi Lancer Evo X Concept Final na otarcie łez [aktualizacja] Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz?

Popularne w tym tygodniu:

Honda NSX odnaleziona w rosyjskim lesie. Właściciel zostawił ją tam specjalnie Nowe dzieło Singera i Williamsa. Porsche 911 zwala z nóg VC-T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku Kłopoty Dębicy. Wadliwe opony Frigo 2 Koenigsegg z kolejnym rekordem. Agera RS najszybszym produkcyjnym samochodem na świecie Przejechał Chevroletem Corvette ponad milion kilometrów. Teraz oddał samochód do muzeum Jakich aut elektrycznych chcą Polacy? Są badania Powrót do przeszłości! Je Design bierze się za Seata Leona Cupra Najtańsi ubezpieczyciele. Ranking OC, AC i NNW Pomiędzy Veloce a Quadrifoglio. Alfa Romeo Giulia może wkrótce dostać nową wersję Opel na francuskich częściach. Poznaliśmy szczegóły restrukturyzacji Rekord Seata pobity. Mercedes-AMG E63 S nowym królem "Zielonego Piekła"