Która marka premium sprzedaje się najlepiej?

Która marka premium sprzedaje się najlepiej?

Która marka premium sprzedaje się najlepiej?
Michal Grygier
21.12.2009 17:00, aktualizacja: 02.10.2022 19:38

I nie chodzi tylko o Polskę, ale cały świat! Wcale nie BMW, czy Audi które często brylowały w tego typu zestawieniach. Do walki o prestiż wraca Mercedes-Benz.

I nie chodzi tylko o Polskę, ale cały świat! Wcale nie BMW, czy Audi które często brylowały w tego typu zestawieniach. Do walki o prestiż wraca Mercedes-Benz.

Mercedes odnotował znaczny wzrost sprzedaży w listopadzie, zyskując status najbardziej dynamicznie sprzedającej się marki premium na całym świecie. W ubiegłym miesiącu do klientów trafiło 88 600 osobowych mercedesów, co stanowi 19-proc. wzrost sprzedaży (w listopadzie 2008 wyniosła ona 74 400 sztuk). W listopadzie cały oddział Mercedes-Benz Cars może poszczycić się sprzedażą większą o 16 procent – t.j. 98 400 pojazdów (w tym samym miesiącu ubiegłego roku wyniosła ona 84 500 aut), co wynika z dwucyfrowego wzrostu sprzedaży Klas E i S nowej generacji, a także silnym wzrostem w takich rejonach świata jak Europa Zachodnia, Ameryka Północna, rejon Azji i Pacyfiku oraz państwa z klubu krajów BRIC (Brazylia, Rosja, Indie i Chiny).

Także w Polsce Mercedes-Benz był w listopadzie liderem sprzedaży w segmencie premium. Co więcej, marka ze Stuttgartu zajmuje również pozycję lidera w całym 2009 roku.

“Zgodnie z planami w listopadzie kontynuowaliśmy październikową strategię rozwoju, dzięki czemu ponownie znacznie podnieśliśmy sprzedaż na całym świecie - mówi Joachim Schmidt, wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars. “Na wielu rynkach umocniliśmy naszą pozycję zyskując większe udziały.”

Firma spodziewa się, że wzrost w całym czwartym kwartale będzie znacznie wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, głównie dzięki ofercie modeli Klasy E oraz nowej generacji Klasy S. “Dodatkowym elementem napędzającym sprzedaż w ciągu nadchodzących kilku tygodni będą modele kombi Klasy E, które dotarły do dealerów 21 listopada i okazały się przebojem - dodaje Schmidt.

Jeśli chodzi o poszczególne rynki, Mercedes-Benz ponownie odnotował rekordową sprzedaż w Chinach, plasujących się na czwartym miejscu pod względem zbytu samochodów tej marki: dostarczono tam w zeszłym miesiącu 8 700 samochodów osobowych, co stanowi liczbę trzykrotnie wyższą niż w listopadzie 2008 r. Mercedes-Benz poszerza swój rynek odbiorców szybciej niż jakakolwiek inna czołowa marka w Chinach. Ponadto, Mercedes-Benz dostarczył w zeszłym miesiącu więcej pojazdów w całym rejonie Azji i Pacyfiku niż kiedykolwiek przedtem. Firma niemal podwoiła swoje wyniki w porównaniu z analogicznym miesiącem 2008, sprzedając 17 300 sztuk. Rekordowa liczba sprzedaży została odnotowana także w Australii, gdzie wyniosła ona 1 700 pojazdów, co stanowi wzrost o 66 procent (listopad 2008: 1 000 sztuk).

Sprzedaż samochodów marki Mercedes-Benz na rozwijającym się rynku brazylijskim wzrosła o 81 procent, a w Indiach o 25 procent. Miniony miesiąc w Rosji zapisał się sprzedażą wyższą o 3 procent, głównie dzięki nowej Klasie E, którą wybrało dwa razy więcej klientów, a także dzięki Klasie S, która osiągnęła dwucyfrowy wzrost sprzedaży.

W Stanach Zjednoczonych, wbrew ogólnym tendencjom rynkowym, dostawy pojazdów znacznie wzrosły – o 19 procent, t.j. do 16 800 sztuk (listopad 2008: 14 100). W ten sposób Mercedes-Benz utrzymał swoją wiodącą pozycję wśród marek niemieckich na rynku amerykańskim. Wzrost sprzedaży na terenie USA spowodowany był głównie popularnością Klasy E, których sprzedaż podwoiła się do poziomu 4 800 sztuk, oraz Klasy S nowej generacji, która cieszyła się znacznym wzrostem sprzedaży (o 12 procent). GLK utrzymuje pozycję najlepszego pojazdu w swojej klasie, wyprzedzając konkurencyjne auta przy sprzedaży 1 700 samochodów w listopadzie. Jednocześnie w ubiegłym miesiącu Mercedes-Benz odnotował kolejny rekord w Kanadzie, zwiększając dostawy o 26 procent do 2 100 samochodów osobowych (listopad 2008: 1 600).

Sprzedaż mercedesów na rodzimym dla tej marki rynku niemieckim osiągnęła w listopadzie 22 800 sztuk, co stanowi 3-proc. wzrost w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku (listopad 2008: 22 100). Wzrost sprzedaży w Niemczech został osiągnięty dzięki limuzynie Klasy E, której dostawy podwoiły się w porównaniu z poprzednim rokiem, a także modelowi sedan Klasy C (wzrost o 20 procent) i Klasie A (wzrost o 19 procent).

Mercedes-Benz na terenie Europy Zachodniej (z wyłączeniem Niemiec) sprzedał o 12 procent więcej samochodów i zdołał powiększyć swoje udziały na tym rynku. Sprzedaż w Wielkiej Brytanii podwoiła się do poziomu 6 200 samochodów osobowych, podczas gdy we Francji wzrost sprzedaży wyniósł 2 procent, w Belgii 18 procent, a w Szwecji 20 procent.

Nowa Klasa E w listopadzie nadal spisywała się znakomicie. Model sedan utrzymał swoją wiodącą pozycję dzięki podwojeniu sprzedaży na całym świecie do 15 700 sztuk. W jego przypadku dwucyfrowy wzrost odnotowano na niemal wszystkich rynkach. W tym samym miesiącu zaobserwowano także znaczący wzrost sprzedaży Klasy S nowej generacji przy wzroście globalnym o 35 procent (w ilości 5 500 sztuk). W swoim segmencie nowe modele Klasy S stanowiły najlepiej sprzedające się limuzyny. Szczególnie wysoki wzrost sprzedaży tych samochodów w ubiegłym miesiącu odnotowano w Chinach, gdzie potroiła ona swój poziom do liczby 2 000, a także w Europie Zachodniej (wzrost o 22 procent) i Rosji (wzrost o 16 procent).

Sprzedaż limuzyn Klasy C wzrosła w ubiegłym miesiącu do 18 200 sztuk (listopad 2008: 17 300), dzięki czemu model ten utrzymał pozycję lidera w swoim segmencie, którą zajmował od początku roku. Światowa sprzedaż modeli SUV wzrosła w listopadzie tego roku o 12 procent do poziomu 15 700 sztuk (listopad 2008: 14 000). Dużą popularnością wśród klientów cieszył się model GLK, którego dwucyfrowy wzrost sprzedaży w listopadzie zaobserwowano na rynkach Europy Zachodniej. Natomiast sprzedaż Klas A i B wzrosła o 7 procent, do 18 500 sztuk (listopad 2008: 17 300), głównie dzięki dużemu wzrostowi na wielu rynkach zachodnioeuropejskich oraz udanej premierze Klasy B w Chinach w styczniu 2009.

Marka Smart osiągnęła sprzedaż na poziomie 9 800 pojazdów na całym świecie w ubiegłym miesiącu i sukcesem w jej przypadku jest utrzymanie poziomu sprzedaży (listopad 2008: 10 100 pojazdów, spadek o 4 procent). Na wyniki sprzedaży Smarta wpłynął jej wzrost w Niemczech (o 20 procent), w Wielkiej Brytanii (o 30 procent), we Włoszech (o 17 procent), oraz w Chinach i Brazylii.

W Polsce Mercedes-Benz sprzedał w listopadzie 466 samochodów, co dało mu pozycję lidera segmentu premium. Mercedes zajmuje także pierwsze miejsce w tym rankingu w całkowitej liczbie sprzedanych samochodów (4 459) od początku roku.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)