Mustang GT 5.0 - goni(ąc) renifery

Święta, Święta i po Świętach. Po kilku dniach stagnacji wreszcie coś się rusza w motoryzacyjnym świecie. W tym roku pod choinką oprócz swetra w romby i pidżamy, znaleźć mogliśmy jeszcze najmocniejszą odmianę Mustanga z 5-litrowym V8.

Pracownikom Forda skończyło się wreszcie wolne i dzięki temu dowiedzieliśmy się więcej na temat najmocniejszego kucyka.

Pod jego maską pracuje 412-konny, 32-zaworowy silnik V8 o pojemności 5.0-litra. Motor ten w całości waży zaledwie 195 kilogramów, co w porównaniu ze starszymi jednostkami tego typu daje 20-procentowe zmniejszenie masy.

Wraz z tą jednostką stara pięciobiegowa skrzynia zostanie zastąpiona nową, sześciostopniową przekładnią automatyczną 6R80 albo również sześciostopniową manualną MT82 — skróty pozostają tajemnicą. W takim zestawieniu z automatem Mustang z masywnym silnikiem V8 spalać ma na autostradzie nieco poniżej 10 litrów na setkę (25mpg), natomiast w mieście niecałe 14 l/100 km (17mpg).

Ford nie podał jeszcze osiągów, ale jeżeli 315-konna odmiana V6 przyspiesza od 0 do 96 km/h (60mph) w 4.9-sekundy, to dodatkowe sto koni powinno pozwolić na zejście do 4.5-sekundy. Prędkościomierz został wyskalowany do 260 kilometrów na godzinę i prawdopodobnie tyle też osiąga najmocniejszy Mustang.

Dodatkowo w wersji GT montowany będzie system wspomagający "sterowanie" nazwany EPAS — Electric Power Assist Steering. Wzmocniono również hamulce, mamy teraz 11.5-calowe wentylowane tarcze z przodu i 11.8-calowe z tyłu. Dla bardziej wymagających pojawi się opcja z hamulcami od Brembo z 14-calowymi tarczami z modelu GT500.

Kto dogoni kucyka?

Zobacz również: Nowy Ford Focus RS (2016) - test

Źródło: Carscoop

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Mitsubishi Lancer Evo X Concept Final na otarcie łez [aktualizacja] Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz?

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Drzewo zmiażdżyło volkswagena T2. Późniejszy wyczyn auta jest dowodem niezniszczalności starych konstrukcji Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW Nissan Leaf II od Nismo. Auto elektryczne też może być ekscytujące