Widzieliśmy już różne reklamy. Były takie, które trzeba obejrzeć kilka razy aby można je było zrozumieć. I nie mam tutaj na myśli ewentualnego braku inteligencji kogokolwiek z nas, ale biorę pod uwagę fakt, iż producenci reklam często nie mówią wprost tego, o co im chodzi. Podobnie jest z produkcją prezentowaną dziś. Jest nią japońska (już brzmi ciekawie) reklama Mazdy 323 z 1984 roku. Gotowi?...
Widzieliśmy już różne reklamy. Były takie, które trzeba obejrzeć kilka razy aby można je było zrozumieć. I nie mam tutaj na myśli ewentualnego braku inteligencji kogokolwiek z nas, ale biorę pod uwagę fakt, iż producenci reklam często nie mówią wprost tego, o co im chodzi. Podobnie jest z produkcją prezentowaną dziś. Jest nią japońska (już brzmi ciekawie) reklama Mazdy 323 z 1984 roku. Gotowi?...
Mazda 323 (model znany również jako Familia), japońska reklama, rok 1984:
Reklama trwa zaledwie 15 sekund, ale czy zdążyliście zauważyć o co w niej chodzi? Analizując od samego początku mamy w niej następujące elementy: dziewczyny, kolorowe gadżety, dziewczyny, wycieczka do Honolulu, dziewczyny i Mazda Familia (AKA 323).
Wszystko fajnie, tylko gdzie tu dosłowny przekaz, iż reklama traktuje o samochodzie? Pomyślałbym, że chodzi o wycieczkę do Honolulu i wypożyczenie samochodu Mazdy... Dziwny kraj ta Japonia.
Źródło: jalopnik