Czy zmieniłeś opony w swoim samochodzie? Jeżeli nie, to możesz mieć problemy przy pierwszej próbie ruszenia na śliskiej nawierzchni albo podczas wyjazdu z podziemnego garażu. W Quebec w Kanadzie, policja wypisuje mandaty kierowcom, którzy nie zmienili ogumienia. Jaka jest różnica między oponą całoroczną, a zimową?
Czy zmieniłeś opony w swoim samochodzie? Jeżeli nie, to możesz mieć problemy przy pierwszej próbie ruszenia na śliskiej nawierzchni albo podczas wyjazdu z podziemnego garażu. W Quebec w Kanadzie, policja wypisuje mandaty kierowcom, którzy nie zmienili ogumienia. Jaka jest różnica między oponą całoroczną, a zimową?
Przypadkowo natknąłem się w sieci na interesujący, chociaż trochę zabawny film, jeszcze z lat 90-tych, który prezentuje różnicę pomiędzy dwoma rodzajami opon.
Na filmie "kierowca testowy" jadący Seatem Ibizą drugiej generacji, pokonuje slalom demonstrując podsterowność, a właściwie brak kontroli nad pojazdem z całorocznym ogumieniem. Tutaj pojawia się pytanie - dlaczego pan kierowca dodał gazu, a przy pokonywaniu kolejnego słupka użył hamulca ręcznego, żeby zmieścić się pomiędzy kolejnymi słupkami?
Opony letnie (całoroczne) a zimowe
Materiał może wywoływać mieszane uczucia, ale pamiętajmy o tym, aby zmienić opony na zimowe, dla bezpieczeństwa swojego, pasażerów, innych kierowców oraz pieszych. W takich warunkach pogodowych prawie pewne jest, że jadąc autem z całorocznymi oponami i przednim napędem po dodaniu gazu i skręceniu kół wóz zacznie zachowywać się podsterownie, w przypadku tylnego napędu prawie zawsze mamy do czynienia z nadsterownością.
Na koniec dorzucam drugi, moim zdaniem znacznie lepszy, bardziej profesjonalny materiał wideo również porównujący opony. Tym razem mamy aż trzy typy: letnie, całosezonowe oraz zimowe.
Zima jeszcze trochę potrwa, zdążysz zmienić ogumienie.