Nowe BMW serii 3 - europejskie zmiany

BMW zaprezentowało odświeżoną serię 3 w wersjach coupe i cabrio. Wczoraj w skrócie opisaliśmy Wam zmiany silnikowe w wersjach amerykańskich, dziś pora na jednostki jakie będą montowane w pojazdach sprzedawanych na Starym Kontynencie.

Oprócz tych zmian jakie już opisaliśmy wczoraj, europejskie wersje BMW serii 3 otrzymają także zmienione jednostki diesla oraz zupełnie nowy model "startowy" 318i.

Zmieniona jednostka 2-litrowa diesla (320d) ma spełniać europejskie normy spalania EU 6. Jej moc to 184KM i 380Nm momentu obrotowego (wcześniej wersja 320d dysponowała silnikiem o mocy 177KM). W przypadku wersji coupe, dzięki tym zmianom czas sprintu do "setki" skrócił się o 0,4-sekundy i wynosi aktualnie 7,5-sekundy. Średnie zużycie oleju napędowego ma wynieść 4,7l/100km. Wersja cabrio przyspiesza nieco wolniej — 8,3-sekundy i średnie spalanie wynosi 5,1l/100km.

BMW twierdzi, że model coupe z tą jednostką może osiągnąć prędkość maksymalną 236km/h, podczas gdy kabriolet 228km/h.

Podobnym zmianom poddano silnik 325d (3-litrowa jednostka). Moc podniesiono o 7KM, co ostatecznie uczyniło 204KM. Sprint do 100km/h trwa 6,9-sekundy (model coupe).

Ostatnim zmianom poddano wersję 335d. Jednostka pracująca pod maską tego modelu została nieco poprawiona, w skutek czego potrzebuje jedynie 6,6-litra ON na 100 kilometrów (w cyklu mieszanym).

Wspomniany na wstępie silnik w modelu 318i to jednostka 2-litrowa (benzyna), która produkuje 143KM mocy i 190Nm maksymalnego momentu obrotowego. Razem z 6-biegową, manualną skrzynią model ten może przyspieszać od 0 do 100km/h w czasie 9,1-sekundy (wersja cabrio 10,3s.). Prędkość maksymalna jaką podaje producent, to w tym przypadku 210km/h. Wg. europejskich norm spalania pojazd potrzebuje średnio 6,3-litra benzyny na 100 kilometrów, a przy tym nie emituje więcej CO2 niż 146g na kilometr (cabrio odpowiednio 6,6-litra i 154g/km CO2).

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Źródło: carscoop

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mitsubishi Lancer Evo X Concept Final na otarcie łez [aktualizacja] Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz?

Popularne w tym tygodniu:

Drzewo zmiażdżyło volkswagena T2. Późniejszy wyczyn auta jest dowodem niezniszczalności starych konstrukcji To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie "Szybcy i wściekli" powrócą do kin. Znamy datę premiery dziewiątej części Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW