Od konceptu do wersji produkcyjnej: Honda S2000

Od konceptu do wersji produkcyjnej: Honda S2000

Od konceptu do wersji produkcyjnej: Honda S2000
Mateusz Gajewski
08.02.2010 09:43, aktualizacja: 02.10.2022 20:01

W latach 90-tych minionego wieku producenci samochodowi pochodzący z Japonii wypuścili na rynek wiele sportowych pojazdów, które do dziś są uważane za żywe legendy.

Toyota miała Suprę twin-turbo, Mitsubishi model 3000GT VR-4, Mazda wyprodukowała RX-7 twin-turbo, Nissan świetnego 300ZX (również twin-turbo), ale także Skyline GT-R. Na koniec została nam Honda, która chciała wejść na wojenną ścieżkę z włoskim Ferrari swoim modelem NSX V6, jednak bardziej przyjazny ludziom okazał się model S2000 roadster. Jaka jest historia tego ciekawego samochodu?

W latach 90-tych minionego wieku producenci samochodowi pochodzący z Japonii wypuścili na rynek wiele sportowych pojazdów, które do dziś są uważane za żywe legendy.

Toyota miała Suprę twin-turbo, Mitsubishi model 3000GT VR-4, Mazda wyprodukowała RX-7 twin-turbo, Nissan świetnego 300ZX (również twin-turbo), ale także Skyline GT-R. Na koniec została nam Honda, która chciała wejść na wojenną ścieżkę z włoskim Ferrari swoim modelem NSX V6, jednak bardziej przyjazny ludziom okazał się model S2000 roadster. Jaka jest historia tego ciekawego samochodu?

Po raz pierwszy jako SSM concept (Sports Study Model) pojazd pokazano w 1995 roku na targach w Tokio. Wersję produkcyjną świat zobaczył we wrześniu 1998, a do sprzedaży model S2000 trafił w kwietniu 1999 roku, z okazji 50-urodzin marki Honda. Ciekawostką w tym modelu był miękki dach, który był standardem, a jako dodatkowa opcja można było dokupić twardy, aluminiowy.

Honda SSM Concept

Po wejściu na rynek Honda S2000 konkurowała głównie z Audi TT. Przeszłość serii "S" sięga jednak nieco bardziej odległych nam czasów. Pierwsze małe roadstery z takim oznaczeniem były już na rynku w latach 60-tych XX wieku (S500, S600, S800). Ciekawy jest także fakt, że 2-litrowy silnik VTEC modelu S2000 kręcił się aż do 9000 obr./minutę, co czyni go jednym z najmocniejszych silników w tym przedziale (2-litry) i jednocześnie silnikiem o najwyższych obrotach silnika, jakie kiedykolwiek zbudowano (jednostka ta produkowała 240KM).

Aktualnie nie produkuje się już modelu S2000. W ubiegłym roku ostatni egzemplarz zjechał z taśm produkcyjnych (czerwiec 2009, fabryka Suzuka w Japonii). Jak na razie nie ma żadnego następcy dla S2000. Miejmy nadzieję, że niebawem ulegnie to zmianie.

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)