Ceny Kia Soul

Ceny Kia Soul

Ceny Kia Soul
Platforma Autokult
07.04.2014 09:20, aktualizacja: 07.04.2014 11:20

Pokazany po raz pierwszy podczas ostatniego salonu samochodowego we Frankfurcie nowy SUV klasy kompaktowej Kia Soul wchodzi właśnie do sprzedaży w Polsce. Auto dostępne będzie w 3 wersjach wyposażenia (M, L, XL) oraz z dwoma silnikami do wyboru: benzynowym 1.6 GDI (132KM) lub wysokoprężnym 1.6 CRDi (128KM). Inspiracją dla nowego „wygładzonego” wyglądu nadwozia był koncept Kia Track’ster 2012.

Informacja prasowa

Choć jest to nowy model Kia Soul, nie otrzymał on ‘w spadku’ żadnego z paneli karoseryjnych poprzednika. Zmieniony jest także wystrój wnętrza. Kia Soul 2014 z całym wdziękiem prezentuje nieco wyniosłą sylwetkę, zdecydowane krawędzie nadkoli, „panoramiczny” pas okien otaczających kabinę pasażerską i wysoko zabudowane światła tylne oraz budzącą zaufanie wysokość zawieszenia – a więc klasyczne elementy designu, stanowiące o jej nieomylnej rozpoznawalności.

„Soul zaskarbił sobie swoistą lojalność klientów Kia, stąd też nowy model zachowuje wierność wobec oryginalnego, ikonicznego designu tego auta. Obok designu naszym celem była lepsza dynamika jazdy, jakość wystroju kabiny oraz dodatkowe wyposażenie, zwiększające atrakcyjność, wartość i prestiż Soula dla klienta” – powiedział Artur Martins, wiceprezes ds. marketingu i planowania produktu Kia Motors Europe.

„Zachować wyjątkowość Soula, zmieniając go na lepsze było poważnym wyzwaniem dla naszego studia designu w Kalifornii oraz konstruktorów w Korei, stąd wiele elementów Track’stera 2012 można ujrzeć dzisiaj w nowym Soulu. Utrzymując ikoniczny design z elementami współczesnej stylizacji, Kia Soul 2014 ma szansę wzbudzić jeszcze większe zainteresowanie publiczności.” – dodał Martins.

Zewnętrzne podobieństwa pomiędzy nowym Soulem a Track’sterem nie pozostawiają wątpliwości. Wielki trapezoidalny wlot powietrza z przodu w otoczeniu nisko zabudowanych lamp przeciwmgielnych to ewidentne zapożyczenie z koncepcji 2012. Podobnie jak w Track’sterze, powyżej widnieje markowy grill Kia, nieco tylko zmodyfikowany zgodnie z zasadami symboliki modelowej.

Podstawową zmianą konstrukcyjną w nowym Soulu jest zastosowanie platformy opartej na płycie podłogowej najnowszej Kii cee’d.

Nowa skorupa nadwozia, wykonana w 66% ze stali o dużej wytrzymałości lub nadwytrzymałej, otrzymała wzmocnienia połączeń przegrody czołowej, pomiędzy słupkami C oraz mocowań słupków B. W porównaniu z modelem schodzącym sztywność skrętna karoserii wzrosła o 29%, a dzięki zastosowaniu stali nadwytrzymałej słupki przednie A są węższe o 20%, polepszając tym samym widoczność do przodu.

Przednie zawieszenie na kolumnach MacPherson montowane jest teraz do ramy pomocniczej z czterema tulejami (w Soulu I generacji tulei nie było), co pozwala lepiej izolować kabinę od drgań mechanicznych i minimalizować wpływ wstrząsów drogowych. Przesunięta w przód przekładnia kierownicza daje lepsze wyczucie położenia kół i ogranicza drgania odczuwalne na kierownicy. Z tyłu zastosowano dłuższe, ustawione pionowo amortyzatory, co pozwala zwiększyć skok zawieszenia i tłumienie wstrząsów pod kątem wyższego komfortu jazdy.

Większa sztywność karoserii w parze z modyfikacją zawieszenia to sposób na wyższą dynamikę i dalsze wyrafinowanie komfortu jazdy.

Nabywca nowej Kia Soul będzie miał do wyboru silniki: benzynowy 1.6 GDI o mocy 132KM oraz wysokoprężny 1.6 CRDi o mocy 128KM w najnowszych wersjach rozwojowych, skojarzone z sześciostopniowymi manualnymi lub automatycznymi skrzyniami przekładniowymi.

Kia Soul 2014 ma nieznacznie większe wymiary od swego poprzednika. Długość całkowita wzrosła o 20 mm (do 4140 mm), podobnie jak rozstaw osi, który zwiększył się do 2570 mm. Nowy Soul jest ponadto szerszy o 15 mm (1800 mm) i niższy o 17 mm (1593mm), co pozwala poszerzyć walory praktyczne samochodu. Otwór klapy tylnej powiększył się o 60 mm, łatwiejszy jest więc dostęp do bagażnika, którego pojemność wzrosła o 4%.

Kierowca i pasażerowie nowego Soula docenią jeszcze wyższy komfort podróżowania, jeszcze wyższej jakości materiały wykończeniowe wnętrza i znacząco lepsze wyciszenie; w stosunku do modelu poprzedniego, poziom głośności w kabinie pasażerskiej spadł o rząd trzech decybeli.

Przestrzeń pasażerska jest teraz obszerniejsza, za sprawą wzrostu przestrzeni na nogi (o 20 mm), przestrzeni na głowę (o 5 mm) i szerokości na poziomie ramion (o 7,5 mm). Aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie, wysokość progów została zmniejszona o 5 mm, także niżej o 12 mm zamontowane są przednie i tylne biodrowe punkty mocowania pasów bezpieczeństwa.

Obraz

Wybór kolorystyki wnętrza obejmuje jednolite lub dwutonowe kombinacje kolorystyczne czarnej, brązowej lub szarej tapicerki materiałowej albo skórzanej.

Z myślą o podniesieniu satysfakcji z użytkowania, Kia Soul 2014 dostępna będzie w Europie z szeregiem nowych elementów wyposażenia klasy Premium (w zależności od wersji modelowej). Są to m.in.: przednie światła LED do jazdy dziennej (DRL) i tylne „aureolowe” światła LED, system bezkluczykowej aktywacji pojazdu i przycisk start/stop silnika na desce rozdzielczej, klimatyzacja automatyczna, skórzana tapicerka siedzeń, elektrycznie podgrzewane i wentylowane fotele przednie, panoramiczne okno dachowe, radio z kamerą cofania oraz elektrycznie składane lusterka zewnętrzne. Dostępne są także zaawansowane systemy łączności bezprzewodowej oraz w opcji wyposażenia – nagłośnienie marki Infinity, zaprojektowane specjalnie pod kątem własności akustycznych kabiny Kia Soul.

Nowa Kia Soul 2014 w całej pełni utrzymuje sławę swej poprzedniczki pod względem możliwości indywidualizacji. Nabywca tego samochodu ma wybór spośród 11 kolorów nadwozia z czego 3 z nich można dodatkowo połączyć z dwoma do wyboru kolorami dachu: czarnym i białym.

Nowa Kia Soul może być wyposażona także w pakiet SUV Styling Pack, obejmujący dodatkowe spojlery zderzaków w „fortepianowej” błyszczącej czerni, listwy progowe, czarne listwy ochronne nadkoli oraz także czarny panel dachowy.

Ceny nowego Soula zaczynają się od kwoty 59.900 PLN – cena za wersje silnikową 1.6 GDI 132KM, wyposażenie „M”. Dopłaty do wersji L oraz XL wynoszą odpowiednio 5.000 PLN oraz 10.000 PLN. Silnik diesla 1.7 CRDI 128 KM wymaga dopłaty 8.000 PLN.

Informacja prasowa

Źródło: Kia

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)