Popularna Corvetta od Chevroleta kojarzy się przede wszystkim z amerykańską myślą designerską. To się może zmienić, bo nowy design tego kultowego auta zostanie zaczerpnięty z rynku europejskiego.
Popularna Corvetta od Chevroleta kojarzy się przede wszystkim z amerykańską myślą designerską. To się może zmienić, bo nowy design tego kultowego auta zostanie zaczerpnięty z rynku europejskiego.
Według magazynu Auto Week szef designu w General Motors, Ed Welburn rozgląda się w poszukiwaniu idealnego rozwiązania dla Corvetty. Trwają przygotowania do wypuszczenia na rynek kolejnej generacji pomnika motoryzacji od Chevroleta.
Rodzi się pytanie: po co szukać inspiracji za wielką wodą, skoro amerykański design do tej pory radził sobie świetnie? Był i jest jednak jeden spory problem. Chodzi o średnią wieku posiadaczy tego auta. Według szacunków Power Information Network ta średnia wynosi aż 54 lata.
Ed Welburn będzie miał jednak nie lada orzech do zgryzienia. Z jednej strony zmiany w designie auta są niezbędne. Z drugiej strony nie może zbyt daleko odbiec od oryginału, bo wtedy to już nie będzie Vetta, którą wszyscy znają i kochają. Stworzenie nowej generacji tak kultowego auta jest zadaniem szalenie trudnym. Szczególnie, że wszyscy czekamy na nowe wcielenie Corvetty. Póki co mamy do dyspozycji kilka zdjęć wstępnego konceptu przygotowanego na 50 urodziny Chevroleta.
Źródło: autoblog.com