Rynkowy sukces Opla

Rynkowy sukces Opla

Rynkowy sukces Opla
Źródło zdjęć: © fot. Rafał Warecki
Marcin Łobodziński
05.04.2014 15:45, aktualizacja: 08.10.2022 09:31

W pierwszym kwartale tego roku Opel odnotował ponad 40-proc. wzrost sprzedaży swoich samochodów. Producent ma zamiar utrzymać tę sytuację oferując swoje modele z fabrycznie montowaną instalacją gazową.

Opel oferuje niemal wszystkie swoje modele z fabryczną instalacją LPG i są one oznaczane LPGTEC. Rodzina LPGTEC składa się z następujących aut: Adam, Corsa, Meriva, Astra, Mokka, Insignia i Zafira Tourer. Opel widzi ogromny potencjał rynku samochodów dostosowanych do zasilania LPG. Instalacja gazowa w samochodach LPGTEC objęta jest dwuletnią gwarancją, a całość jest zaprojektowana w ten sposób, by auta te nie odróżniały się od swoich konwencjonalnych odpowiedników. Zbiornik na gaz umieszczany jest w bagażniku w miejscu koła zapasowego, zastąpionego tzw. zestawem naprawczym. Warto przy okazji zaznaczyć, że Opel oferuje również modele Zafira Tourer i Combo z fabryczną instalacją CNG.

Dużym zainteresowaniem cieszy się Corsa z 85-konnym silnikiem 1,2 l, która w wersji LPGTEC kosztuje obecnie 44 800 zł (o 3300 zł więcej niż konwencjonalna). Do 140-konnej Astry 1,4 turbo trzeba dopłacić 5000 zł za wersję LPGTEC. W przypadku Mokki Opel żąda dopłaty 6500 zł.

Obraz
© fot. Paweł Kaczor

Sprzedaż Opla w pierwszym kwartale roku zaskoczyła nawet samych handlowców, Odnotowano wzrost o prawie 44 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Od początku roku wyniki systematycznie się poprawiały, co świadczy o zdecydowanym umocnieniu pozycji marki na rynku. W samym marcu sprzedaż wzrosła o 57 proc. w porównaniu do marca 2013 r. i wyniosła 2,5 tys. aut. W ciągu trzech miesięcy Opel sprzedał blisko 7 tys. samochodów (w pierwszym kwartale 2013 r. sprzedaż wyniosła ponad 4,8 tys. aut). Liderem sprzedaży był Opel Corsa. Na kolejnych miejscach znalazły się Astra i Insignia. Sprzedaż samochodów dostawczych była o 50 proc. większa niż przed rokiem.

Obraz
© fot. Mariusz Zmysłowski

Wysoka sprzedaż jest częściowo napędzana zmianą przepisów dotyczących możliwości pełnego odliczania VAT-u. Dla nas bardzo ważne jest jednak to, że świetne wyniki mamy także w segmencie aut, na które zmiany przepisów nie miały wpływu – mówi Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.

Od teraz dynamika sprzedaży zdecydowanie spadnie, ale Opel wierzy, że samochody z instalacją gazową będą przyciągały klientów. Rozbudowywana jest także oferta Opel Leasing Mobilny, bazująca na wynajmie i obsłudze samochodów dla dużych firm. Niebawem promowana będzie także usługa dla drobnych przedsiębiorców.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)