USA: Nie dla hybrydy w prezydenckiej limuzynie. Dlaczego?

Prezydent USA Barack Obama zażyczył sobie, by jego limuzyna była napędzana silnikiem hybrydowym. Jego życzenie nie zostało spełnione. Jak to możliwe? Słynne Secret Service wyraziło temu sprzeciw.

Powód jest zasadniczo bardzo prosty. W razie nagłego wypadku prezydencka limuzyna musi być zdolna do natychmiastowej ewakuacji z zagrożonego terenu. Istnieją obawy, że hybryda nie poradziłaby sobie z szybką ucieczką. Stąd też decyzja o tym, by takiego silnika jednak w Cadillacu nie montować.

Jednak napędzenie potężnej maszyny, jaką jest prezydencki Cadillac One, nie jest wcale proste. Samochód waży około 3500 kg! Poza tym to jest limuzyna, a takie auta z samej nazwy nie mogą być zbyt szybkie i zwrotne.

Do tej pory nie bardzo wiadomo, co właściwie jest pod maską słynnej limuzyny. Ludzie spekulują, że jest to ośmiocylindrowy silnik z dużym momentem obrotowym. Doszły do nas także informacje, jakoby miał to być diesel. Informacje nie są jednak potwierdzone.

Skąd w ogóle wziął się pomysł na hybrydę? Obama wypowiedział swoje życzenie dotyczące takiego silnika podczas którejś przemowy. Wspominał wtedy o tym, że rząd przeznaczył na użytek służb federalnych 5000 samochodów z napędem hybrydowym (wśród nich pewną liczbę ciężarówek).

Moim zdaniem takie upieranie się na hybrydę w samochodzie wożącym głowę państwa nie jest dobrym rozwiązaniem. Hybrydy nie są jeszcze zdolne do obsługi tego typu pojazdów.

Źródło: autoblog.com

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mitsubishi Lancer Evo X Concept Final na otarcie łez [aktualizacja] Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz?

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Nowe Audi A7 Sportback. Wciąż kontrowersyjne, nadal efektowne Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW Nissan Leaf II od Nismo. Auto elektryczne też może być ekscytujące Amerykanie sprawdzili bezpieczeństwo aut od strony pasażera. Wyniki wciąż nie zachwycają