Zbudowali przezroczystego Nissana 370Z [wideo]

Zbudowali przezroczystego Nissana 370Z [wideo]

Zbudowali przezroczystego Nissana 370Z [wideo]
Bartosz Pokrzywiński
29.04.2010 17:49, aktualizacja: 02.10.2022 20:35

Wybór odpowiedniego oleju silnikowego jest bardzo ważny, kiedy ktoś zapyta nas, jakie dokładnie jest zadanie oleju, odpowiemy, że "smaruje" silnik, chroniąc jego elementy przed zatarciem. Panowie z firmy Shell postanowili pokazać, jak działa olej w silniku. W tym celu zbudowali całkowicie przezroczystego Nissana 370Z.

Wybór odpowiedniego oleju silnikowego jest bardzo ważny, kiedy ktoś zapyta nas, jakie dokładnie jest zadanie oleju, odpowiemy, że "smaruje" silnik, chroniąc jego elementy przed zatarciem. Panowie z firmy Shell postanowili pokazać, jak działa olej w silniku. W tym celu zbudowali całkowicie przezroczystego Nissana 370Z.

Pomysł jest genialny w swojej prostocie. Owszem, panowie odpowiadający za kampanię reklamową mogli zrobić komputerową animację i jeszcze dokładniej pokazać, jak olej krąży w silniku, jednak takich reklam jest mnóstwo. Oryginalność popłaca.

Twórcy 30-sekundowej reklamy wzięli prawdziwego Nissana 370Z z silnikiem V6, a następnie rozmontowali go na części. Kolejnym krokiem było wykonanie kopii tych elementów, łącznie trzeba było odwzorować około 2000 podzespołów. Następnie wszystkie te części zostały z powrotem "złożone", by w efekcie stworzyć przezroczystego Nissana. To wbrew pozorom nie takie proste, każdy element trzeba było dodatkowo dopieszczać. Oryginalne zostały tylko opony oraz światła.

Osobną historią jest budowa samego silnika, który jest dwukrotnie większy od normalnej jednostki V6 o pojemności 3.7-litra. Niestety przezroczysty odpowiednik nie może produkować 328-koni mechanicznych. Może za to bardzo dokładnie pokazać jak wygląda obieg oleju w silniku. Zadaniem twórców filmu było takie dobranie ujęć, żeby olej grał w nich pierwszoplanową rolę.

Czy im się udało?

Źródło: Joemonster

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)