Jaka skrzynia: DSG czy manual?

Volkswagen oferuje swoim klientom różne warianty wykończenia swoich pojazdów. Jedną z opcji jest skrzynia DSG. Cóż to takiego? Jest to dwusprzęgłowa skrzynia biegów, której po raz pierwszy użyto w 2003 roku, w przypadku VW Golfa R32. Po tym czasie stosowano ją także w innych modelach marki (później również w samochodach z logo Skody i SEATa). Dziś najczęściej wykorzystuje się ją wraz z silnikami diesla, choć także benzyniaki dobrze z nią współpracują. Tutaj rodzi się nasze pytanie. Jaka skrzynia jest lepsza? Klasyczny manual czy może DSG?

W odpowiedzi na to pytanie może nam pomóc materiał wideo, przygotowany przez dziennikarzy z brytyjskiego magazynu Autocar. Porównali oni dwie wersje VW Golfa R. Jeden ze standardową skrzynią ręczną, drugi z przekładnią DSG:

Skrzynia DSG koncernu VW nie jest jednak idealna

Zasady działania skrzyni DSG są bardzo proste. Posiada ona dwa sprzęgła — jedno wykorzystuje się dla biegów parzystych, drugie dla nieparzystych. Korzysta ona z dwóch przekładni, może pracować w trybie automatycznym (tutaj kierowca wybiera czy woli tryb sportowy, czy jazdę komfortową), ale również w sekwencyjnym. Podobno maksymalne osiągi uzyskuje się przy włączonym trybie sportowym, choć zmiana biegu następuje całkowicie automatycznie.

Zasadniczo można uznać, iż obie konstrukcje są do siebie bardzo podobne. Z pewnością zaletą skrzyni DSG są szybsze czasy zmiany biegów, ale z drugiej strony profesjonaliści mogą się czuć lepiej z pełnym manualem. Pamiętajmy jednak, iż skrzynia DSG nie wyklucza obecności kierowcy przy zmienianiu biegów — wręcz przeciwnie. Posiadacze takich rozwiązań są zachęcani do korzystania z trybu przełożeń sekwencyjnych. Wybór należy więc do Was.

Źródło: autocar

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mitsubishi Lancer Evo X Concept Final na otarcie łez [aktualizacja] Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz?

Popularne w tym tygodniu:

Drzewo zmiażdżyło volkswagena T2. Późniejszy wyczyn auta jest dowodem niezniszczalności starych konstrukcji Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Pasy bezpieczeństwa mogą zrobić krzywdę. Aby tego uniknąć wystarczy pamiętać o jednym szczególe "Szybcy i wściekli" powrócą do kin. Znamy datę premiery dziewiątej części Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW