Mitsubishi EVO XI będzie hybrydą z dieslem!

Mitsubishi EVO XI będzie hybrydą z dieslem!

Mitsubishi EVO XI będzie hybrydą z dieslem!
Michal Grygier
11.06.2010 10:23, aktualizacja: 02.10.2022 20:52

To nie żart. Ekologia powinna dostać nagrodę dekady za zamieszanie i przewartościowanie wszystkiego, co do tej pory w motoryzacji było najważniejsze! To za jej sprawą Mitsubishi poinformowało o tym, o czym właśnie poinformowało - kolejny Lancer EVO będzie napędzany silnikiem diesla z technologią hybrydową!

To nie żart. Ekologia powinna dostać nagrodę dekady za zamieszanie i przewartościowanie wszystkiego, co do tej pory w motoryzacji było najważniejsze! To za jej sprawą Mitsubishi poinformowało o tym, o czym właśnie poinformowało - kolejny Lancer EVO będzie napędzany silnikiem diesla z technologią hybrydową!

Japońska marka planuje radykalną zmianę swojego kolejnego sportowego Lancera EVO. Generacja numer jedenaście ugości wysokoprężną jednostkę napędową. To już jest, dla sportowych fanów, profanacja. A dla samego rynku... mała rewolucja. Mało tego, oprócz silnika na olej napędowy, układ napędowy wsparty będzie również przez silniki hybrydowe! Powód jest jeden i od kilku lat nazywa się tak samo - emisja CO2 i obniżenie spalania. Aby tak bardzo sportowy samochód jakim jest EVO mógł w ogóle istnieć, potrzebne są ekologiczne zabiegi. Wszystko przez regulacje które wejdą w życie w 2012 roku dotyczące emisji CO2 dla wszystkich producentów.

Kilka tygodni temu byłem na europejskiej premierze modelu ASX, na której przedstawiciele inżynierów Mitsubishi wspominali o połączeniu właśnie diesla z napędem hybrydowym. Jednak nie sądziłem, że nastanie to tak szybko i akurat w tym modelu! Jakiś miesiąc wcześniej media w Japonii wspominały o tym, że istnieje możliwość połączenia jednostki benzynowej z silnikami elektrycznymi - technologia z MiEV. Ta koncepcja jednak upadła.

Mitsubishi podaje, że nowe Evo XI będzie w stanie osiągać pierwszą setkę w czasie poniżej 5 sekund przy emisji CO2 na poziomie mniejszym niż 200g/km. Napęd na cztery koła pozostanie.

Jak to wpłynie na rynki takie jak USA, czy Japonii? Tam udział diesla nie jest tak wysoki jak w Europie. Czy powstanie też wersja benzynowa? Tego wszystkiego się dopiero dowiemy...

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)