Z pewnością słyszeliście o planach budowy połączenia dla lądów Hong Kongu, Makao i Chin. Gigantyczny most o całkowitej długości 36km, z czego 28km ma znajdować się nad morzem, w tym 6.7km w tunelu pod powierzchnią wody, ma rozpoczynać się na należącej do Honk-Kongu wyspie Lantau i posiadać dwie odnogi w kształcie litery Y. Południowa z nich prowadzić będzie do Makao, północna natomiast do Chińskiego miasta Zhunai.
Z pewnością słyszeliście o planach budowy połączenia dla lądów Hong Kongu, Makao i Chin. Gigantyczny most o całkowitej długości 36km, z czego 28km ma znajdować się nad morzem, w tym 6.7km w tunelu pod powierzchnią wody, ma rozpoczynać się na należącej do Honk-Kongu wyspie Lantau i posiadać dwie odnogi w kształcie litery Y. Południowa z nich prowadzić będzie do Makao, północna natomiast do Chińskiego miasta Zhunai.
Budowla ma mieć ogromny wpływ na rozwój gospodarczy docelowych miast i ich okolic. Aktualnie przejazd z Zhunai na tereny Honk-Kongu trwa ponad 4 godziny, po wybudowaniu mostu ma skrócić się prawie sześciokrotnie (do około 40 minut)!
W planach budowy pojawiła się jednak pewna nieścisłość. W dzierżawionym latami przez Wielką Brytanię, Honk-Kongu panuje lewostronny ruch uliczny (RHD), w pozostałych kluczowych dla mostu miastach , prawostronny (LHD). Problem, polegał na płynnym przeniesieniu ruchu z jednej strony na drugą.
Z pomocą pojawiła się grupa holenderskich architektów, prezentując swój pomysł na zmienną organizację ruchu w kształcie ósemki o nazwie Pearl River Necklace. Nie ma pewności, czy projekt zostanie przyjęty w niezmienionej formie, ale połączenie to ma być ukończone w 2015 roku, kosztem ponad 6.75 miliarda funtów! Na potrzeby budowy, powstaną trzy, sztuczne wyspy podporowe. Koniecznie obejrzyjcie klip wideo.
Źródło: Zercustoms