Zwycięzca Engine of the Year 2010

Zwycięzca Engine of the Year 2010

Zwycięzca Engine of the Year 2010
Bartosz Pokrzywiński
25.06.2010 10:46, aktualizacja: 02.10.2022 20:58

Przed Wami bohater, mały, ale za to bardzo mocny i właśnie ta jego moc urzekła 72 członków jury, które orzekło, że nagroda za najlepszy silnik roku 2010 przypadnie Volkswagenowi. Jak myślicie, jakiej pojemności jest nasz zwycięzca?

Zwycięzcą prestiżowego tytułu Engine of the Year został volkswagenowski motor 1.4 TSI o mocy 180 koni mechanicznych. Eksperci oceniający jednostki byli pod wrażeniem tego, że z tak małego silnika udało się wykrzesać taką moc. Co ciekawe to drugi rok z rzędu, kiedy ten tytuł zdobywa właśnie ta jednostka.

"Prawie 180 koni mechanicznych przy tak małej pojemności to sukces inteligentnej współpracy turbosprężarki i kompresora" - tłumaczy Dean Slavnich.

Volkswagen's 1.4-litre TSI Twincharger engine

To jednak nie wszystko, jurorzy orzekali bowiem w kilku kategoriach, poniżej pełne wyniki z oficjalnej informacji prasowej. Nazwa/pojemność/modele/liczba głosów.

Na uwagę zasługuje także silnik Fiata 1.4 MultiAir Turbo - zdobywca tytułu New Engine of the Year, który pokonał m. in. jednostkę z Ferrari 458 Italia.

Powyżej 4-litrów

  1. Mercedes-AMG 6.2-litre (C 63 AMG, S 63 AMG, SL 63 AMG, CL 63 AMG, E 63 AMG, CLS 63 AMG, ML 63 AMG) \t236
  2. Ferrari 4.5-litre V8 (458 Italia) \t146
  3. Jaguar 5-litre V8 Supercharged (Jaguar XF, XJ, XK, Range Rover, Range Rover Sport) \t126
  4. BMW M 5-litre V10 (M5, M6) \t84
  5. BMW 4.4-litre DI Turbo (550i, 750i, X5, X6) \t80
  6. Porsche 4.8-litre Turbo V8 (Panamera, Cayenne) \t79

Od 3 do 4-litrów

  1. BMW 4-litre V8 (M3) \t267
  2. Porsche 3.8-litre flat six (GT3, 911 GT3 RS) \t179
  3. Nissan 3.8-litre Twin Turbo (GT-R) \t156
  4. Porsche 3.6-litre Turbo (911 Turbo, 911 S Turbo GT2) \t150
  5. Porsche 3.8-litre flat six DI (911) \t119
  6. Porsche 3.4-litre flat six DI (Boxster, Boxster Spyder, Cayman S) \t89

Od 2.5 do 3-litrów

  1. BMW 3-litre DI Twin Turbo (135i, 335i, 535i, X5 35i, X6 35i, Z4) \t332
  2. BMW Diesel 3-litre Twin Turbo (335d, 635d, X3 35d, X5 40d, 740d) \t278
  3. Audi 3-litre DI Supercharged (S4, S5) \t125
  4. Jaguar/Ford/PSA Diesel 3-litre (Citroën C5, C6, Peugeot 407 Coupe, Jaguar XF, XJ, Range Rover Sport) \t117
  5. Porsche 2.9-litre flat-six DI (Boxster, Cayman) \t109
  6. Audi/VW 3-litre TDI (Audi A4, A4 Allroad, A5, A5 Sportback, A6, A6 Allroad, Q5, Q7, VW Touareg, Porsche Cayenne) \t82

Od 2 do 2.5-litrów

  1. Audi 2.5-litre five-cylinder turbo (Audi TT RS) \t269
  2. Mercedes-Benz Diesel 2.1-litre (C-Class, E-Class) \t185
  3. Subaru 2.5-litre flat-four turbo (Forester, Impreza, Legacy) \t123
  4. Ford 2.5-litre Hybrid (Ford Fusion Hybrid, Mercury Milan Hybrid) \t110
  5. BMW 2.5-litre DI six-cylinder (Z4 23i) \t101
  6. Honda Diesel 2.2-litre DTEC (Accord, Accord Type S, CR-V) \t82

Od 1.8 do 2-litrów

  1. BMW 2-litre Twin Turbo Diesel (123d, X1 23d) \t293
  2. Audi 2-litre four-cylinder TFSI (Audi A4, A4 Allroad, A5, A5 Sportback, A6, Q5, S3, VW Scirocco, Jetta, Passat, Tiguan, Golf, Seat Leon, Cupra R, Exeo, Skoda Octavia RS) 215
  3. Audi 2-litre four-cylinder TFSI (Audi TT, VW Eos, Golf, Seat Leon, FR/Cupra, Seat Altea/XL/Freetrack) \t156
  4. Honda 2-litre four-cylinder i-VTEC (Civic Type-R) \t150
  5. Mitsubishi 2-litre Turbo (Evo, Lancer) \t73
  6. Subaru 2-litre Diesel (Impreza, Outlook, Forester, Legacy) \t71

Od 1.4 do 1.8-litra

  1. BMW-PSA 1.6-litre Turbo (MINI Cooper S, Clubman Cooper S, Peugeot 207, 308, MINI JCW, Clubman JCW) \t268
  2. Toyota Hybrid 1.8-litre (Prius, Auris) \t185
  3. Audi 1.8-litre TFSI (Audi A5, A4, A3, TT, Seat Leon, Altea/XL/Freetrack, Exeo, Skoda Octavia, Superb, Yeti, VW Passat, Passat CC) 133
  4. Mercedes-Benz 1.8-litre Supercharged (CLC, C-Class, SLK, E-Class) \t98
  5. Alfa Romeo 1.7-litre DI Turbo (159, Brera, Spider, Giulietta) \t84
  6. Volkswagen 1.6-litre TDi (VW Polo, Jetta, Passat, Audi A3, Seat Ibiza, Seat Leon, Altea/XL/Freetrack) \t61

Od 1 do 1.4-litra

  1. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) \t307
  2. Fiat 1.4-litre MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta) \t254
  3. Volkswagen 1.4-litre TSI Turbo (VW Golf, Scirocco, Jetta, Skoda Superb, Octavia, Audi A1, Audi A3, Seat Leon, Altea/XL) \t241
  4. Volkswagen 1.2-litre TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, Skoda Octavia, Skoda Yeti) \t146
  5. Honda Hybrid 1.3-litre (Insight, Civic) \t87
  6. Fiat 1.4-litre Turbo (Fiat Punto Evo, Abarth 500, Abarth Grande Punto, Bravo, Linea, Lancia Delta, Alfa Romeo Mito, Giulietta) 70

Poniżej 1-litra pojemności

  1. Toyota 1-litre three-cylinder (Toyota Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy) \t301
  2. Smart Diesel 799cc (Smart Fortwo) \t247
  3. Mitsubishi 999cc three-cylinder Turbo (Smart Fortwo) \t237
  4. Opel 1-litre three-cylinder Twinport (Opel Agila, Corsa, Suzuki Alto, Splash) \t131
  5. Mitsubishi 999cc three-cylinder (Smart Fortwo) \t76
  6. Kia 1-litre four-cylinder (Picanto) \t75

Performance Engine

  1. Mercedes-AMG 6.2-litre (C 63 AMG, S 63 AMG, SL 63 AMG, CL 63 AMG, E 63 AMG, CLS 63 AMG, ML 63 AMG) \t220
  2. Porsche 3.8-litre flat six (GT3, 911 GT3 RS) \t125
  3. BMW 3-litre DI Twin Turbo (135i, 335i, 535i, X5 35i, X6 35i, Z4) \t67
  4. Ferrari 6-litre V12 (599 GTB) \t67
  5. Nissan 3.8-litre Twin Turbo (GT-R) \t64
  6. BMW 4.4-litre V8 (X5 M, X6 M) \t60

New Engine

  1. Fiat 1.4-litre MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta) \t228
  2. Ferrari 4.5-litre V8 (458 Italia) \t200
  3. Volkswagen 1.2-litre TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, Škoda Octavia, Yeti) \t134
  4. Mercedes-Benz 4-litre Hybrid (S400) \t76
  5. VW 3-litre TSI Hybrid (VW Touareg, Porsche Cayenne) 71
  6. BMW 4.4-litre V8 (X5 M, X6 M) \t68

Green Engine

  1. Toyota hybrid 1.8-litre (Prius, Auris) \t216
  2. Fiat 1.4-litre MultiAir Turbo (Alfa MiTo Giulietta) 106
  3. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) \t104
  4. BMW Diesel 2-litre Twin Turbo (123d, X1 23d) 79
  5. Honda hybrid 1.3-litre (Insight, Civic) \t67
  6. Mercedes-Benz Diesel 2.1-litre (C-Class, E-Class) \t58

The International Engine of the Year Award 2010

  1. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) \t384
  2. BMW 3-litre DI Twin Turbo (135i, 335i, 535i, X5 35i, X6 35i, Z4) \t365
  3. Mercedes-AMG 6.2-litre (C 63 AMG, S 63 AMG, SL 63 AMG, CL 63 AMG, E 63 AMG, CLS 63 AMG, ML 63 AMG) \t258
  4. BMW Diesel 2-litre Twin Turbo (123d, X1 23d) \t218
  5. BMW M 4-litre V8 (M3) \t169
  6. Audi 2.5-litre five-cylinder turbo (Audi TT RS) \t155
  7. BMW-PSA 1.6-litre Turbo (MINI Cooper S, Clubman Cooper S, Peugeot 207, 308, MINI JCW, Clubman JCW) \t153
  8. Toyota 1-litre (Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy)

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)