Pancerna Gelenda LAPV 6.X | Musisz to zobaczyć!

Pancerna Gelenda LAPV 6.X | Musisz to zobaczyć!

Pancerna Gelenda LAPV 6.X | Musisz to zobaczyć!
Rafał Warecki
06.07.2010 17:45, aktualizacja: 02.10.2022 21:02

Mercedes wyszedł z nową ofertą dla przemysłu zbrojeniowego, opancerzony G-Wagon Light Armoured Patrol Vehicle 6.X (LAPV) został zaprezentowany podczas Eurosatory 2010 w Paryżu.

Mercedes wyszedł z nową ofertą dla przemysłu zbrojeniowego, opancerzony G-Wagon Light Armoured Patrol Vehicle 6.X (LAPV) został zaprezentowany podczas Eurosatory 2010 w Paryżu.

Najnowsza generacja, oparta o prototyp LAPV 5.4 ma charakteryzować się wytrzymalszym i łatwiejszym w obsłudze pancerzem. Na czym ma polegać obsługa opancerzonych elementów poszycia? Wszystkie części pancerza posiadają możliwość szybkiego demontażu i wymiany, a także wzmocnienia o dodatkowe warstwy. Technologia ta dotyczy również zabezpieczenia podwozia, dzięki czemu nowy LAPV wytrzyma także wybuch miny lądowej. Co jeszcze?

Odmiana 6.X posiada większą przestrzeń bagażową o większej ładowności (1300kg), do tego, lepiej chronioną.

Dzięki jednostce napędowej z zapłonem samoczynnym, wyposażonej w najnowszy system wtrysku paliwa Common Rail, przy pełnym obciążeniu pojazd rozpędzi się do 150km/h, a może ważyć nawet ponad  5500kg.

Obraz

LAPV 6, pozwala nie tylko na ochronę zdrowia i życia, dzięki pancernej zabudowie układu napędowego czy silnika wraz z chłodnicami, żołnierze znajdujący się w pojeździe mają większą szansę na ucieczkę z linii ognia lub nawet przejazd bezpośrednio przez nią.

Specjalnymi, portalowymi mostami napędowymi wraz z ich elektronicznym osprzętem zajęły się firmy EADS i Lennard Technik. Konstrukcja ta w połączeniu z zawieszeniem na amortyzatorach powietrznych o płynnie regulowanym skoku (+/- 10cm) może zwiększyć prześwit auta do 45cm! Dzięki tej funkcji,  poziom brodzenia w wodzie wynosi 100cm!

Obraz

A co po strzale w koło? Dwuczęściowe, 18-calowe obręcze Hutchinson współpracujące z systemem płynnej regulacji ciśnienia w oponie, zostały owinięte ogumieniem BFGoodrich MudTerrain KM2 z wkładką run-flat.

A jeśli nic się nie da zrobić? W przypadku najczarniejszego scenariusza, możliwe będzie odtworzenie sytuacji dzięki nagraniom znajdujących się na Vehicle Data Recorder System, czyli w skrócie „czarnej skrzynce”. Odporny na zniszczenie rejestrator danych, dźwięków i obrazów umieszczono między przednimi fotelami. Defensywa na najwyższym poziomie.[block position="inside"]8902[/block]

Źródło: Worldcarfans

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)