Czym brać zakręty, czyli najpopularniejsze auta do driftu

Czym brać zakręty, czyli najpopularniejsze auta do driftu

Fot. na licencji Creative Commons; Flickr.com/by bortescristian
Fot. na licencji Creative Commons; Flickr.com/by bortescristian
Paweł Żmuda
08.07.2010 09:26, aktualizacja: 08.07.2010 11:26

Drift zdecydowanie należy do jednych z najbardziej widowiskowych stylów jazdy samochodem. Auta sunące bokiem i zapach palonych opon to coś, co tygrysy lubią najbardziej. Ogromna ogólnoświatowa popularność driftingu odbija się głośnym echem również w naszym kraju. Powstają coraz lepsze imprezy, a kierowcy cały czas podnoszą swoje umiejętności. Każdy kto chce spróbować swoich sił w drifcie musi mieć do tego odpowiedni samochód. Jaki?

Drift zdecydowanie należy do jednych z najbardziej widowiskowych stylów jazdy samochodem. Auta sunące bokiem i zapach palonych opon to coś, co tygrysy lubią najbardziej. Ogromna ogólnoświatowa popularność driftingu odbija się głośnym echem również w naszym kraju. Powstają coraz lepsze imprezy, a kierowcy cały czas podnoszą swoje umiejętności. Każdy kto chce spróbować swoich sił w drifcie musi mieć do tego odpowiedni samochód. Jaki?

Toyota Altezza

Samochód znany w kraju Kwitnącej Wiśni jako Toyota Altezza pojawił się w salonach w 1998 roku. Na drogi wyjechały pięciodrzwiowe hatchbacki oraz sportowe, czterodrzwiowe sedany. Auta w standardzie napędzane silnikami o pojemności 2 lub 3 litrów stanowią idealną bazę dla driftowych modyfikacji. Poza Japonią auto sprzedawane jest jako Lexus IS.

Mazda RX-7

Mazda RX-7 stała się swoistym klasykiem driftu i to nie tylko przez występ w filmie Szybcy i wściekli. Samochód zaprezentowany po raz pierwszy w 1978 roku znany jest z bardzo dobrych właściwości jezdnych. Już w podstawowej wersji Mazda RX-7 drugiej generacji pokazuje pazury. Japończycy montowali w niej specyficzne silniki spalinowe z tłokiem obrotowym (Wankla) 1,3 litra o mocy 146, 160 oraz 202 (dzięki turbo). Nic tylko szaleć.

Nissan 350Z

Samochód produkowany przez Nissana w latach 2002-2009 w wersjach coupe i roadster. Już w standardzie auto może pochwalić się dobrymi właściwościami jezdnymi oraz silnikami, rozpędzającymi samochód do około 250 km/h, których moc dochodzi do 306 KM. Sportowy charakter 350Z został doceniony nie tylko przez pasjonatów driftu, lecz również przez kierowców takich serii serii Grand Am czy SCCA.

Toyota Supra

Toyota produkowana w latach 1978 - 2002 od początku była świetnym samochodem, jednak jej sportowa kariera znacząco rozwinęła się po 1993 roku, kiedy to japoński producent zdecydował się na znaczne odświeżenie pojazdu i wypuszczenie na rynek Supry MK4. Dzięki nierównemu rozkładowi masy samochody odnoszą spore sukcesy na driftowych torach. Najlepsi tunerzy potrafią wyciągnąć z nich prawie trzykrotnie większą moc!

Nissan Skyline

Historia modelu Skyline rozpoczęła się w 1957 roku, kiedy japońska firma Prince Motor Company wypuściła na rynek luksusowe modele w wersji sedan i kombi. Nikt nie mógł przypuszczać, że za kilkadziesiąt lat pod tą samą nazwą pojawią się sportowe auta o międzynarodowej renomie. To właśnie Nissan Skyline przez wielu uważany jest za samochód, dzięki któremu drift wygląda tak jak dziś.

Toyota Corolla AE86

Samochody stanowiące podstawy pod driftowe modyfikacje nie należą zwykle do najtańszych, jednak inaczej jest w wypadku Toyoty AE86. Niewielkie auto produkowany w latach 1983 - 1987 do dziś cieszy się ogromną popularnością nie tylko w drifcie, lecz także chociażby w wyścigach samochodów turystycznych. Idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą względnie niewielkim kosztem spróbować swoich sił w drifcie. Niestety, ze względu na niską cenę należy liczyć się z tym, że upatrzony przez nas egzemplarz może nadawać się jedynie na złom.

Subaru Impreza

Subaru Impreza przez długi czas kojarzyło się większości z rajdami WRC. Wszystko odmieniła rosnąca popularność wyśmienitego Kena Blocka, który za kierownicą specjalnie przygotowanej Imprezy potrafi wyczyniać prawdziwe cuda. Samochód Subaru odpowiedzialny jest również za sporą rewolucję w driftingu. Dzięki niemu wielu kierowców zdecydowało się na użytkowanie aut z napędem na obie osie. Niestety, odpowiednie przygotowanie Imprezy to koszy na jakie mogą pozwolić sobie tylko bardzo majętne osoby.

Nissan Silvia S13/S14

Nissany produkowane w latach 1964-68 oraz 1974 - 2002 należą do jednych z najbardziej popularnych aut driftowych. W europie modele sprzedawane były pod nazwą 200SX. Silvia uważana jest przez niektórych za najbardziej kultowy samochód w tej dyscyplinie sportów motorowych i jest w tym trochę racji. Samochody są wręcz stworzone do pokonywania zakrętów bokiem. Wszystko dzięki sporej mocy oraz niskiej wadze. Najczęściej na torach spotykane są wersje S13 z lat 89-94 oraz S14 wyjeżdżające z fabryk od roku 1995 aż do 2000. Modele 200SX należą do bardzo popularnych driftowych aut w Polsce.

BMW E30, E36

Starsze modele BMW cieszą się ogromną popularnością w całej Europie. Złośliwi twierdzą, że stare trójki to tylko "dresmobile" nadające się do podjeżdżania pod wiejską dyskotekę, jednak to właśnie samochody bawarskiego producenta stanowią znaczną część polskich driftowych pojazdów. To, że ktoś jest właścicielem starszego BMW wcale nie oznacza, że jego auto nadaje się na szrot. Wystarczy chcieć.

BMW E34

Zaprezentowane w 1988 roku modele BMW E34 należały w swoich czasach do jednych z najbezpieczniejszych samochodów na rynku. Solidna konstrukcja i przyzwoite silniki nagrodzone nagrodą Engine Of The Year sprawiły, że wiele z nich przetrwało do dziś. Teraz ze względu na ceny auta te stanowią całkiem popularną w Polsce i Europie podstawę pod budowę samochodu do driftu.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)