Ford Focus RS500 - jak to jest zrobione?

Ford Focus RS500 - jak to jest zrobione?

Ford Focus RS500 - jak to jest zrobione?
Michal Grygier
09.07.2010 14:03, aktualizacja: 02.10.2022 21:03

Jak zbudować najostrzejszego kompakta na świecie? Na takie pytanie mogą odpowiedzieć Panowie z Forda. W końcu to właśnie oni przedstawili i mają w swojej ofercie Focusa RS500, czyli pogromcę wszystkich hot hatch'ów.

Jak zbudować najostrzejszego kompakta na świecie? Na takie pytanie mogą odpowiedzieć Panowie z Forda. W końcu to właśnie oni przedstawili i mają w swojej ofercie Focusa RS500, czyli pogromcę wszystkich hot hatch'ów.

Jak buduje się takie auto? Odpowiedzi znajdziecie na poniższym filmie video. Auto zaczyna swój żywot jako seryjny Focus RS. I tutaj drogi obu wersji się rozchodzą. Zmian jest sporo. Od typowo stylistycznych, po mechaniczne. Między innymi nowy bodykit (maska, spojlery, koła). Większość prac wykonywana jest ręcznie.

Pod maską ląduje wzmocniona, 2,5 litrowa jednostka napędowa o mocy 345 KM - z turbodoładowaniem. Dzięki temu silnikowi auto przyspiesza do pierwszej setki w czasie 5,6 sekundy, czyli o 0,3 sekundy szybciej niż standardowy Focus RS. Prędkość maksymalna wynosi 263 km/h. Całkiem nieźle jak na kompakta...

Focus RS 500 production

Wszystkie egzemplarze Focusa RS500 wyprzedano, jeszcze przed podaniem oficjalnych cen. I to w 12 godzin!

Źródło: YT

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)