BMW M3 lista zmian i Start/Stop - po co?!

BMW M3 lista zmian i Start/Stop - po co?!

BMW M3 lista zmian i Start/Stop - po co?!
Bartosz Pokrzywiński
15.07.2010 19:44, aktualizacja: 13.10.2022 13:42

Kiedy kupujesz Toyotę Prius albo Volkswagena Polo BlueMotion znaczy to, że chcesz pokonać trasę z punktu A do punktu B możliwie jak najtaniej. Kiedy natomiast kupujesz BMW M3 to ta sama trasa ma być dla Ciebie czystą przyjemnością i prawdopodobnie będziesz starał się pokonać ją jak najszybciej. Po co Ci więc system Start/Stop?

Kiedy kupujesz Toyotę Prius albo Volkswagena Polo BlueMotion znaczy to, że chcesz pokonać trasę z punktu A do punktu B możliwie jak najtaniej. Kiedy natomiast kupujesz BMW M3 to ta sama trasa ma być dla Ciebie czystą przyjemnością i prawdopodobnie będziesz starał się pokonać ją jak najszybciej. Po co Ci więc system Start/Stop?

BMW zapowiedziało oficjalnie, że we wrześniu model M3 zostanie delikatnie zmodyfikowany. Chodzi o kilka udoskonaleń, które mają uczynić go jeszcze lepszym. Oprócz nowych kolorów lakieru i tapicerki dojdą trzy bardzo interesujące ciekawostki:

1) Programowany przycisk M Drive - normalnie po wciśnięciu przycisku "M" znajdującego się na kierownicy, automatycznie wyłączane są wszystkie systemy "bezpieczeństwa", a samochód zestraja się dużo bardziej sportowo. Teraz będzie można wybierać funkcje, które mają się włączać lub wyłączać i programować czasy reakcji skrzyni biegów, stopień działania ESP itd. Słowem po naciśnięciu przycisku "M", auto zestroi się dokładnie tak jak my tego chcemy.

2) Manualnie sterowane sportowe fotele - kiedy na liście opcji wybierzemy fotele M Sport, są one regulowane elektrycznie, podobnie jak standardowe fotele w M3. Teraz, siedziska te będą ustawiane manualnie, co zdaniem BMW pozwoli obniżyć masę auta - jakby nie patrzeć, jeżeli autem jeździ jedna osoba to tylko raz ustawia fotel i korzysta z jednego położenia. Radykalne, ale niegłupie.

3) System Start/Stop - początkowo stosowany on był tylko w "eko" odmianach aut, dzisiaj, ku uciesze ekologów pakowany jest prawie do wszystkiego co ma silnik i cztery koła. Nie wyobrażam sobie jednak BMW M3, które gaśnie podczas postoju na światłach. Eco driving jest bardzo męczący, zresztą jeżeli ktoś chce jeździć ekologicznie, to po co kupował M3? Równie dobrze waga tego systemu (jeżeli to w ogóle coś waży), dodatkowo obciąża auto, po co więc usuwać sterowniki foteli? Na szczęście Niemcy przewidzieli, że komuś może się to nie spodobać i system Start/Stop może zostać wyłączony, dzięki czemu kierowca będzie pewien, że zapłacił kupę pieniędzy za auto sportowe, a nie BMW 316d.

Zmiany te zapowiedzane są na modele produkowane na rynek Stanów Zjednoczonych. Wątpię jednak żeby w Europie zrezygnowano z którejś z tych innowacji.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
BMW M3 Sedan
BMW M3 Sedan
Mateusz Gajewski
BMW M3 Cabrio
BMW M3 Cabrio
Mateusz Gajewski
BMW M3 Vorsteiner
BMW M3 Vorsteiner
Michal Grygier
Komentarze (0)