Limuzyna Citroen DS9 dłuższa od Mercedesa S-Klasy?

Limuzyna Citroen DS9 dłuższa od Mercedesa S‑Klasy?

Limuzyna Citroen DS9 dłuższa od Mercedesa S-Klasy?
Rafał Warecki
21.07.2010 05:25, aktualizacja: 02.10.2022 21:08

Przypominacie sobie koncept Citroen Metropolis, zaprezentowany na początku maja podczas EXPO 2010 w Szanghaju? Oglądać go tam można do 31 października, jednak najprawdopodobniej, to co zobaczymy na stoisku Citroena nie jest do końca aktualne, według pogłosek, na bazie modelu Metropolis, opracowywana jest właśnie potężna, najwyższej klasy limuzyna, nazwana DS9.

Przypominacie sobie koncept Citroen Metropolis, zaprezentowany na początku maja podczas EXPO 2010 w Szanghaju? Oglądać go tam można do 31 października, jednak najprawdopodobniej, to co zobaczymy na stoisku Citroena nie jest do końca aktualne, według pogłosek, na bazie modelu Metropolis, opracowywana jest właśnie potężna, najwyższej klasy limuzyna, nazwana DS9.

Stylistyka Metropolis ma wiele wspólnego z takimi projektami jak GT czy Survolt, ostre krawędzie i duże ilości szczegółowych przetłoczeń rozciągających się na trójbryłowym nadwoziu o wymiarach 5300mm długości, 2000mm szerokości i 1400mm wysokości,  nadają nieco ociężałej sylwetce dynamiczny kształt. Jednak Metropolis to nie tylko innowacyjny design, będącym wynikiem dwuletnich prac międzynarodowej grupy stylistów, zastosowano w nim wiele ciekawych i nowoczesnych technologii.

Zawieszenie Hydractiv czy hybrydowy układ napędowy idealnie pasują do futurystycznych linii luksusowej limuzyny. Pod maską pracuje benzynowy silnik spalinowy w układzie V6 i pojemności 2000cm³, generujący 272KM mocy i 375Nm momentu obrotowego, jest on wspomagany jednostką elektryczną, oferującą maksymalnie do 95KM.

Obraz

Silniki mogą współpracować w kilku różnych kombinacjach, najciekawszymi z nich są tryb ZEV, podczas którego poruszamy się wyłącznie za pomocą motoru elektrycznego oraz tryb Overboost, załączający się podczas gwałtownego przyspieszania i oferujący kierowcy 460KM i 430Nm!  Napęd z silnika spalinowego przenoszony jest poprzez sterowaną elektronicznie, siedmiostopniową, dwusprzęgłową, automatyczną przekładnię na przednią oś, tylne koła napędza motor elektryczny.

Co zostanie z tego wszystkiego, kiedy do głosu dojdzie dział księgowości PSA (Peugeot Citroen Alliance)? Jeszcze nie wiadomo, możemy być jednak pewni, że DS9 nie będzie tak futurystyczny jak jego protoplasta. Pojazd pojawi się w Europie i Chinach, kiedy? Tego także dokładnie nie wiadomo, najprawdopodobniej między 2011 a 2012 rokiem.

Obraz

Źródło: Zercustoms

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)